BasBQ
Beef en Steak

Picanha

 
 
 
 

Big-T

Gemarineerd
Berichten
2.093
Dit was een twijfelgeval. waar moet ik hem zetten? Low and slow of High and Fast? Ik heb picanha op 150C tot een kerntemperatuur laten komen van 50C en toen een mooie endsear gegeven. Toch maar voor de High and Fast.

Het was lang geleden dat ik Picanha had gemaakt. Laatst bij de Hanos hadden ze mooie stukken van het schots rund liggen. Dus maar stukje van 1,2 KG meegenomen. Nog flink wat vet afgehaald, laag was namelijk erg dik. Vet ingesneden en gerubt met olijfolie met Todd's Dirt. Voor de rest niks aan gedaan. En dat is ook echt niet nodig!

Oh ja foto's zijn gemaakt met mijn nieuwe Fuji X10. Wat een geweldige camera met een nog beter macro stand. bij deze!

Startpunt:
DSCF1169-2013-04-27at15-28-11_zps11ac9b2d.jpg


Na rub:
DSCF1172-2013-04-27at15-39-09_zps632338e8.jpg


Zo kwam hij eraf:
DSCF1174-2013-04-27at17-48-37_zps09a91b8a.jpg


En zo was het eindresultaat:
DSCF1175-2013-04-27at17-57-28_zps624970a6.jpg


DSCF1176-2013-04-27at17-57-35_zpsa6b4e83d.jpg


Dit zou ik dagelijks kunnen eten... Maar ja dat zeg ik bij meer dingen... maar goed dat onze maag niet groter is ;)
 
Ziet er lekker uit, zal flinke vlammen op de Q hebben gegeven.
 
dat is een mooi stukje vlees zeg, is altijd een feest op de bbq
 
mooi stuk vlees en scherpe pics. complimenten.
ik heb de laatste keer de end-sear op "Caveman style " gedaan oftewel met de vetkant direct op de kolen.
geeft minder vlammen maar mega veel rook :D, smaakte voortreffelijk
 
Erg lekkerrrr. Staat vandaag ook bij mij op het menu.
 
Frank54 zei:
mooi stuk vlees en scherpe pics. complimenten.
ik heb de laatste keer de end-sear op "Caveman style " gedaan oftewel met de vetkant direct op de kolen.
geeft minder vlammen maar mega veel rook :D, smaakte voortreffelijk

doe ik ook inderdaad krijg ik toch altijd een aardig vlammetje van hoor! maar dat vind ik juist leuk ;)
 
Ik vind dit een prima goedmaker voor het feit dat we vandaag niet naar je brisket konden gaan kijken. En erg fraaie pics ook zeg !
 
mmmmmmmmmm da's lekker
 
RedFox zei:
Ik vind dit een prima goedmaker voor het feit dat we vandaag niet naar je brisket konden gaan kijken. En erg fraaie pics ook zeg !

vandaag komt er nog een lekker livar ribrack bij ;) dit was immers van gisteren
 
Ja, doe maar een plakje hoor!
 
Mooi stuk vlees en scherpe foto's.
 
Ik heb net zalm op, en een bak tortillachips, maar brengt U maar!
 
Doe je ook aan delivery service ;D 1portie graag
 
Mooi stuk vlees, mooie foto's! ;)
 
Lekker, mooie sappig stukken. had onlangs een mooie ribeye met flink stuk vet. vlamde ook lekker op. (wel naar verhouding dan  ;D )
 
Die gaat ook op de todo. Krijg er honger van
 
Terug
Bovenaan Onderaan