Beef en Steak

Picanha warm houden voor afbranden

Paul71

Tondelzoeker
Goedenavond. Weet iemand of ik mij Picanha van 2 kg eerst low op temperatuur kan brengen in mijn kamado en dan uurtje of twee warmhouden in oven om vervolgens deze nog af te fakkelen en op temperatuur te brengen voor serveren (na tien minuutjes rust)

Lijkt mij wel dat het kan. Als je de oven op de kerntemperatuur zet die je wil hebben moet het kunnen. Voor de kwaliteit denk ik niet dat het te goede is. Zal droog worden. Wat wil je als kern? Bij het affakkelen zal die nog stijgen dus al snel medium en als je niet oppast well. Ik zou het niet doen iig

Wij houden dagelijks vlees warm in rustkasten/warmkasten of in de combisteamer aan het eind van een overnacht bereiding. In een oven thuis kan dat zeker wel, maar wel minder ideaal/hoger risico, sinds de temperatuur daarvan minder exact te regelen valt en de controle over luchtvochtigheid beperkt is. Het lijntje tussen te warm en doorslaan of gewoon warm houden is echt heel dun.

Wanneer ik vb een tomahawk nodig heb laat ik die voor med/rare op 54c in de warmkast. De kern hou ik wat lager dan normaal, een graad of drie komt ie nog wel omhoog, ook afhankelijk van de dikte van het vlees. Bij het afgrillen komt een dun stuk sneller hoger op kern dan een dik stuk natuurlijk. Het is wel belangrijkop te letten dat de voornaamste hitte van het product af is zodra het warm gehouden wordt in een oven/warmkast, zodat de temperatuur in de kast niet stijgt.

Voor mij eerlijk gezegd een nobrainer, ik zou dit niet eens overwegen. Maar dat is persoonlijk🤭

Terug
Bovenaan Onderaan