BasBQ
Beef en Steak

Picanha voor de boterham

 
 

Langemakki

Stoker
Berichten
358
hoi,
Ik heb een stuk picanha over en wil deze, op de primo, klaarmaken als broodbeleg.
Op tot welke temperatuur moet ik een picanha klaarmaken om later als broodbeleg klaar te maken?
Normaal haal ik het stuk eraf bij 55 graden voor medium maar dat lijkt mij wat vroeg ...

Nog tips mbt. rookhout voor extra smaak?

alvast bedankt.
 
ik eet het overgebleven vlees (picanha of andersoortige steak) ook vaak een dag later als broodbeleg. dan is het dus rood, als rosbief. in mooie dunne plakjes snijden en evt met een beetje mosterd of wasabimayonaise of andere onzin. dus ik zou het niet verder garen dan je normaal doet eerlijk gezegd, het is alleen natuurlijk niet lang houdbaar.
 
Marieken zei:
ik eet het overgebleven vlees (picanha of andersoortige steak) ook vaak een dag later als broodbeleg. dan is het dus rood, als rosbief. in mooie dunne plakjes snijden en evt met een beetje mosterd of wasabimayonaise of andere onzin. dus ik zou het niet verder garen dan je normaal doet eerlijk gezegd, het is alleen natuurlijk niet lang houdbaar.
Dit dus. Juist heerlijk zoals het is.
 
Gewoon pichanha maken zoals altijd, kan goed op brood hoor gisteren heb ik carpaccio gesneden van picanha en gerookt met peren hout erg lekker.
 
Terug
Bovenaan Onderaan