BasBQ
Beef en Steak

Picanha met chimichurri en Zalm van de Ceder plank

 
 
 

Martijn van den Berg

Stoker
Berichten
405
Gisteren mocht ik voor een groepje eters wat lekker gerechten maken en wat is er nu beter dan heerlijk met de Q te gaan spelen  B-)

Op het menu stond:
- MOINK Bals, zie topic in Low & Slow http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?topic=14682.0
- Picanha met zelf gemaakte Chimichurri
- Zalm van de Ceder Plank
- Wederom een eendenborst (die is echt wel favoriet hier)
- Salade van water meloen
- Gerookte zoete punt paprika met Oregano, Brie en Parmazaan

Als eerste heb ik de Chimichurri gemaakt;


Daarna de Picanha uit de koelkast gehaald en op temperatuur laten komen, en bestooid met Grof Zeezout en peper;


Inmiddels de Q opgestookt voor wat eendenborst grillen en roken met kersen hout;


Ik heb geen foto van het eindresultaat deze keer, was te snel op  :p

Inmiddels ook de Picanha erop, indirect tot de 45 graden is bereikt;






En daarna afgrillen voor een mooi korstje;


Even ingepakt een kleine tien minuten en aansnijden maar;






Zo die was ook echt wel heerlijk, het was de eerste Picanha die we maakten maar ook deze komt hier zeker regelmatig terug!

En daarna was het de beurt aan de zalm;
Die heb ik een half uurtje in een amrinade gelegd van Limoen rasp van de schil, limoen sap, olijfolie, dille en oregano.

Op de ceder plank en op de q;


en klaar na 15 minuten;


En als bijgerecht een lekker watermeloen salade;


Het was heerlijk en de gasten hebben genoten, we mogen vaker een diner verzorgen hebben we te horen gekregen.

 
mooie gerechten hoor
 
Ziet er goed uit alleen lijkt mij de Picanha met de draad mee gesneden, als je hem op de draad snijd is ie nog malser, maar alles ziet er top uit 👍
 
Lekkere gerechten! Ziet er top uit!
 
Heerlijk
 
Watermeloensalade, wat zit er doorheen? Ziet er heerlijk uit.
 
Heb nog een picanha in de vriezer liggen moet er nu toch maar een keer van komen.
 
Caspar zei:
Watermeloensalade, wat zit er doorheen? Ziet er heerlijk uit.

Het is een uitgeholde watermeloen ( :p) met stukjes watermeloen, rode ui ringen, stukjes feta, limoen sap naar smaak, zwarte olijf ringen en dan wat veldsla erop. Erg lekker en fris
 
Ziet er prima uit, leuk idee die meloen sate
 
Lekker hoor!
 
Terug
Bovenaan Onderaan