Hi BBQ vrienden,
Vorige week begonnen aan een pastrami projectje. Helaas wat druk gehad dus niet echt de tijd kunnen nemen voor mooie foto's tot dusver maar de mooiere
foto's komen op de rookdag en natuurlijk van het eindresultaat B-)
Als eerste Haxquiz bedanken voor zijn prachtige thread, ik heb zijn voorbereiding en recept praktisch 1 op 1 overgenomen dus graag verwijs ik voor de ingredi?nten even door:
http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?topic=8788.0
Mijn enigste aanpassing is, vanwege het ontbreken van pink salt, dat ik colorozo heb gebruikt voor de pekel en dan wel in deze verhoudingen:
120 gr zout
120 gr colorozo
5 eetlepels pickling spices
225 gr bruine suiker
6 tenen knoflook
Pickling spices samengesteld en gevijzeld waar nodig
Brine even gekookt en alle zout en suiker opgelost, pickling spices etc erbij en vervolgens een mooie brisket van BBQuality van 4,5 kilo
laten zwemmen.
Na 6+ dagen laten zwemmen is het tijd voor de rub.
Brisket uit de brine en nog even een uur laten ontzouten in een bak water.
Vervolgens in 2en gesneden, hij paste anders niet in mijn vacuumzakken..
Rub erop, de briskets hadden nog iets droger gekund dus de rub zat tot onder mn oksels
In de vacuum zak en 1,5 dag slapen in de koelkast
Morgen op de smoker! Spannend
Vorige week begonnen aan een pastrami projectje. Helaas wat druk gehad dus niet echt de tijd kunnen nemen voor mooie foto's tot dusver maar de mooiere
foto's komen op de rookdag en natuurlijk van het eindresultaat B-)
Als eerste Haxquiz bedanken voor zijn prachtige thread, ik heb zijn voorbereiding en recept praktisch 1 op 1 overgenomen dus graag verwijs ik voor de ingredi?nten even door:
http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?topic=8788.0
Mijn enigste aanpassing is, vanwege het ontbreken van pink salt, dat ik colorozo heb gebruikt voor de pekel en dan wel in deze verhoudingen:
120 gr zout
120 gr colorozo
5 eetlepels pickling spices
225 gr bruine suiker
6 tenen knoflook

Pickling spices samengesteld en gevijzeld waar nodig

Brine even gekookt en alle zout en suiker opgelost, pickling spices etc erbij en vervolgens een mooie brisket van BBQuality van 4,5 kilo
laten zwemmen.

Na 6+ dagen laten zwemmen is het tijd voor de rub.

Brisket uit de brine en nog even een uur laten ontzouten in een bak water.
Vervolgens in 2en gesneden, hij paste anders niet in mijn vacuumzakken..

Rub erop, de briskets hadden nog iets droger gekund dus de rub zat tot onder mn oksels

In de vacuum zak en 1,5 dag slapen in de koelkast
Morgen op de smoker! Spannend