BasBQ
Beef en Steak

Papa, ik heb een ideetje

 
 

JohanD

Stoker
Berichten
344
Mijn dochter van 3 was mij in de tuin aan het helpen. Wij hebben een rode bessenstruik, bramen en tros tomaatjes in de tuin. Ze had besjes, bramen en tomaatjes geplukt.
Ze had een idee: de besjes en bramen moesten op de BBQ, samen met de kipfilet die we nog hadden liggen. Ze moesten in de kipfilet.
Dus wij aan de slag, eerste een sapje gemaakt van de bramen en besjes. Uiteraard moest er suiker en honing door naar haar smaak. De jongste de hasselback aardappels laten voorbereiden.

adf1017cd942edb69fe52a7195496948_zpsacc50cef.jpg


De kipfilet geinjecteerd met de saus en vervolgens ingesmeerd.

eb3345359deddc024238c59b41eaba20_zps70b64d78.jpg


Alles op de Q terwijl de jongste lekker aan het knoeien was met wat olijfolie, gemend met wat knoflookpoeder, zeezout en de tros tomaatjes.

b9e6432574a0075e6e6e0575d08b385c_zps6e10e950.jpg


De tomaatjes ook even op de Q gehad. Samen met wat salade hebben we heerlijk gegeten.

dd9116acef83fcc6b814b22905c83bd2_zps2003020c.jpg

 
Leuk een chef in huis.
 
Kijk hier hou ik nou van  ;D Jong geleerd.......enz.
 
Jong geleerd oud gedaan en toch een leuk resultaat ziet er goed uit.
 
Nooit twijfelen bij wat die kleintjes zeggen!! :p
 
Met zulke leuke idee?n makers wordt barbecuen nog leuker!
 
Wat een geweldig leuke sessie! Leuk met twee van die keukenhulpen, nou ja hulpen eigenlijk nu al pitmasters!

Geen ongelukken gehad met de bramen of bessen, dat geeft altijd van die vlekken waar mama's niet blij mee zijn ;)
 
structor zei:
Wat een geweldig leuke sessie! Leuk met twee van die keukenhulpen, nou ja hulpen eigenlijk nu al pitmasters!

Geen ongelukken gehad met de bramen of bessen, dat geeft altijd van die vlekken waar mama's niet blij mee zijn ;)

Mama weet hoe dat gaat dus oud hempje aan. Lekker knoeien
 
heerlijk, dat zijn de betere bbq sessies, samen met de kids  :)
 
Het BBQ'en wordt er met de paplepel in gegoten :)
Herken het enthousiasme ook bij mijn kids.
 
Met de beste hulpjes van de wereld kan het niet meer fout gaan.
 
Mooie inspiratiebron!
 
ziet er goed uit die kip, prima hulp heb jij
hoe smaakten ze? dat ontbreekt nog in het verhaaltje of komt het allemaal terug in het recepten deel zodra de bedenkster zich heeft aangemeld op het forum?
 
Mooi man, om je kinderen zo jong enthousiast te krijgen voor het bbq'en.

Bovendien, het ziet er nog heerlijk uit ook.

Mooi gerecht. Ben ook wel benieuwd naar de smaak beleving.
 
Geweldig, de inzet van die kinderen.

De mijne zijn meer van het op-eten ...
 
De smaak was heerlijk. Het zuur van de bessen wordt door de bramen al deels geneutraliseerd. Door de suiker en honing wordt de saus wat zoetig. Ik was om eerlijk te zijn aangenaam verrast. Helemaal omdat we verder geen kruiden of zout hebben toegepast.
 
Terug
Bovenaan Onderaan