Beef en Steak

Paloma met een twist

cricque

Stoker
In mexio kan je dus een Paloma cocktail drinken ... dit kan je ook gewoon anders maken (en beter dus)

Een paloma is dus:
- pompelmoes
- limoen
- tequila
- soda of bruisend water
- eventueel suikersiroop en/of guave

Dit gaan w dus licht anders doen

Voor 2 (het is een beetje afhankelijk van de grootte en hoeveelheid soda je wenst)
- 2 pompelmoezen
- 3 limoenen
- zo een 40ml tequila (mag gerust meer zijn), ik drink geen witte rum of witte tequila, als het niet bruin ziet moet ik het niet hebben !
- soda
- suiker
- zout
- suikersiroop

IMG_2756.jpg
IMG_2757.jpg

Pompelmoes en citroen halveren, van 1 halve citroen 3-4 schijfjes snijden en suiker erop doen

IMG_2758.jpg

Bbq aanzetten kan je ondertussen doen, zo een 200-220 graden had ik em staan en grillen maar

IMG_2759.jpg
IMG_2760.jpg

Ja bizarre setup, maar we gingen nadien nog even pizza maken

IMG_2760.jpg
IMG_2761.jpg

Kreeg niet echte grillmarks, misschien iets te snel afgehaald, maar kon zo geen kwaad. Alles op de schotel, deksel toe en had een paar rookhoutjes in de briketten gesmeten. Zo nog 10-15 minuten laten staan

IMG_2763.jpg

Dan naar binnen even vlug wat nachos met kaas en paprika erop gemaakt, 1ntje naar binnen, de andere naar buiten ... Uiteraard met de verplichte veiligheids birkenstocks aan !

IMG_2764.jpg

Ondertussen alles uitpersen. Laat best wel even afkoelen, want kan wel warm zijn en zeker voorzichtig zijn als er suiker aan de zijkant zit !. Eventueel met een huishoudpapiertje vastnemen ofzo

IMG_2766.jpg
IMG_2767.jpg

Dan na de limoen en pompelmoes tequila erbij en dan ook de suikersiroop naar believen

IMG_2768.jpg

Vlug even driepvries in

Glazen alvast klaargezet

IMG_2774.jpg

Tegen dat de nachos klaar waren, lengsel er in en dan bruisend water bij (hier van de sodastream).
Wij gebruiken standaard van die zeer grote vierkante blokken, koelt beter. Uiteraard moest ik weer wat kunnen knoeien

IMG_2775.jpg

En het resultaat ....

IMG_2778.jpg

En dit was lekker, ik proefde toch ook iets van rooksmaak erin. Mijn vrouw en citrusvruchten werkt niet, maar dit heeft ze toch leeggedronken en mocht ik nog maken
Volgende keer ga ik wel wat hoger qua temperatuur zodat er misschien meer karamelisatie is

IMG_2758.jpg

Weer eens wat anders, mooi werk! 🍹

lijk me heul heul smerig :love:

Ik ben na m’n 30ste alleen wel gestopt met tequila, is eens zo goed fout gegaan 😅.

Grilled Lemon Lemonade goes Mexico, leuke variatie!

Terug
Bovenaan Onderaan