BasBQ
Beef en Steak

Overkapping

 
 

Alflies

Stoker
Berichten
336
Afgelopen vrijdag zijn we begonnen om een stukje van de tuin te overkappen, we zijn de laatste jaren genoeg overvallen door de regen tijdens het Q-en.
4udymy8u.jpg

Het begin is er, dit was halverwege de dag en ik was als niet klusser al versleten van het slepen met materiaal.
y8enyqas.jpg

Buitenste wand staat al, niet slecht na 1 dag.
jezyzy2y.jpg

Na nog een lange koude zaterdag is het op opnieuw straten, elektrisch en aankleding af.

Vorige maand is mijn Primo afgeleverd, hij heeft een maand in de garage gestaan omdat ik nig geen tafel had. Na een maand aftellen kwam mijn tafel en.....
pagypyty.jpg


Is het gat in het blad te klein, neeeeeeeeeee! Volgende week hout en rvs op maat zagen met een mal en dan eindelijk gas geven met de primo.

Ik ga maar ff de prijsvraag van de probbqshop oplossen bge mini gaat wel passen :)
 
dit is heel gaaf zeg! en wat een ruimte! wij hebben ook een overkapping, maar dit is wel heel stoer!
 
Omdat de mini wel past wou je zeggen? ;) Weet je nog dat ik het voorbeeld gaf van de te kleine tafel? ;) ik hoop dat het snel aangepast wordt, want wat een geweldige overkapping!!!! En de tafel is prachtig!!!! Wauw!!!
 
Wow, wat een mooie bbq plek zeg! #jaloers
 
Dat is heel mooi zo! Compliment.
enne...daar past die BGE XXL die we vorige week voorbij zagen komen ook met gemak in!  ;)
 
Dat is een hele mooi BBQ plek geworden zo. Heb je nog een rookafvoer geplaatst of is dat niet nodig?

Wel jammer dat je Primo niet past maar dat gaat vast wel goed komen!
 
NICE!
 
Gerard777 zei:
Omdat de mini wel past wou je zeggen? ;) Weet je nog dat ik het voorbeeld gaf van de te kleine tafel? ;) ik hoop dat het snel aangepast wordt, want wat een geweldige overkapping!!!! En de tafel is prachtig!!!! Wauw!!!
Je opmerking zat nog in mijn hoofd hoor, gelukkig geen beschadigingen aan de q en tafel.
Volgende week maak ik een mal en maken we het op maat.
 
Nosmo zei:
Dat is een hele mooi BBQ plek geworden zo. Heb je nog een rookafvoer geplaatst of is dat niet nodig?

Wel jammer dat je Primo niet past maar dat gaat vast wel goed komen!
We gaan eerst kijken hoe het gaat met de rook, afvoer is zo gefixt. Nu zet ik hem bij een dakraam die kunnen open.
Baal wel dat hij niet past maar gaat goedkomen
 
strakke afdak.
helemaal gaaf met die 2 lichtkoepels dr in.
kost wat extra, maar krijg je nooit spijt van
 
Mooi gemaakt je kan er nog wel wat bijzetten denk ik?
 
riona zei:
Mooi gemaakt je kan er nog wel wat bijzetten denk ik?

Ik moet nu eerst weer heel hard gaan sparen, daarna komt er nog een lounge set in (nu eerst nog onze oude tuinstoelen en tafel) en in de toekomst wil ik nog een spoelbak.
 
Klopt het overigens dat we nog geen topic hebben van show je Q plek zoals op het andere forum ?
 
Dat is echt heel erg mooi geworden. Ben zelf aan het kijken of ik achter in de tuin ook een stukje kan overkappen. Twijfel tussen geheel dichte zijkanten of deels open waardoor de rook beter weg kan.
Zijkanten zijn nu al deels dicht (een zijde is de muur van de berging, andere twee zijdes schutting van 1.80 hoog). Alleen een dak zou al een hoop schelen, al is het alleen maar voor de WSM die dan niet meer volloopt met water als het regent en de hoes er niet overheen zit.
Ben er nog niet uit maar als ik de foto's van jouw plek zie is dat toch wel heel erg mooi.
 
Terug
Bovenaan Onderaan