BasBQ
Beef en Steak

Ossenhaas Brasil (test)

 
 
 
 

RedFox

Gerijpt
Berichten
3.160
Morgenochtend krijg ik tegen vriendenprijsje een paar kilo ossenhaas brasil om te testen  ;)
Ik ben van plan er wat mooie wat dikkere stukken van te snijden van ca 250gr en deze dan volgens "reversed sear" methode zoals onlangs beschreven door Bert.
Kent iemand ossenhaas brasil uit eigen ervaring?
Wat is het (smaak)verschil met Europese ossenhaas?
Nog tips wat ik zou kunnen/moeten proberen morgen?
Voor deze ossenhaas gaat de OTP57 morgen aan, parallel roken op de WSM47 in alle rust wat mooi dikke spareribs.
Benieuwd naar reacties!  ;)
(toegevoegd: ook kilootje kophaas morgen van dezelfde supplier om wat leuks mee te doen, maar dat zal wel sate worden)
 
Ik zag ze vorige week liggen in de Makro in Amsterdam, hij was iets goedkoper dan de Europese en de Argentijnse dus heb zitten twijfelen. Heb toch de Argentijnse genomen, puur omdat die er naar mijn idee het beste uit zag. Ik durfde het niet aan om iets nieuws te proberen op een BBQ met een flink aantal gasten maar hij leek me verder wel in orde dus ik ben ook erg benieuwd naar ervaringen met dit soort!

Steaks reverse sear lijkt me prima, smaak zo puur mogelijk houden, beetje pezo misschien. Ben benieuwd naar de smaakervaring, foto's volgen neem ik aan ;)
 
Geert, kan me herinneren deze vorig jaar in een Braziliaans grill restaurant gegeten te hebben. (Apeldoorn als ik het goed heb) Volgens de kaart en de ober was alles Braziliaans. Had deze met warme braziliaans fruit saus,  Had toen geen direct vergelijk, maar weet nog steeds dat deze erg goed was !
 
Terug
Bovenaan Onderaan