BasBQ
Beef en Steak

Opnieuw Pizza

 
 
 

Derooie

Stoker
Berichten
262
Kort geleden heb ik mijn eerste ervaringen met Pizza op BGE gedeeld. Ondanks dat de smaak die keer erg goed was, was ik niet blij met die sessie.

Deeg was te plakkerig waardoor ik pizza van de schep bijna op de steen moest duwen. Ook werd temp toen niet veel hoger dan 250 graden. Als je paar min meer geduld hebt levert dit overigens nog steeds lekkere pizza op.

Maar ik wilde meer. De aanschaf van de pizza steen en schep gaf mij al beelden van een volslanke (roodharige) kok die met een beetje deeg, wat kneed en ronddraai werk boven zijn hoofd niet alleen zijn gasten verbaast over de smaak maar tegelijk een show opvoert waardoor zij zich in Italie wanen.

Terug naar de realiteit. Heb twee dingen veranderd (achteraf weer vreselijk dom, maar goed heb het gedaan). Heb dit keer iets minder water gebruikt bij het maken van het deeg, en heb dit keer Ivotjes receptje voor deeg gemaakt.

Foto's volgen zo, eerst maar tekstueel mijn bevindingen:

  • Deeg was zeker droger, plakte niet meer (zo erg).
  • Deeg was stugger, moeilijker in juiste vorm te krijgen, maar daardoor ook eruit te halen.
  • Heb schep en steen voorzien van wat semola tegen plakken. Vriendin hielp me door wat semola op steen te doen voor dat ik pizza erop schoof. TIP: Gooi dit niet rechtstreeks uit pak op steen, maar netjes beetje in de hand en licht eroverheen strooien. Klinkt misschien logisch, maar ik was te laat. Hierdoor semola op plekken op steen die ik niet snel even weg kon schuiven behoorlijk zwart.
  • Deeg was stugger, moeilijker in juiste vorm te krijgen, maar daardoor ook eruit te halen.
  • Conclusie: Ik ga vooruit. Pizza was makkelijk op schep te krijgen en vakkundig op steen te leggen door schep weg te trekken.

Reacties, vragen en verbeteringen altijd welkom!

Pizzadeeg alla ivotje
IMG_0473_zpsc32d1e85.jpg


Nog meer pizzadeeg, klaar voor het rijzen. Helaas geen foto gemaakt na het rijzen, maar het was een plaatje :)
IMG_0474_zps86e44501.jpg


Resultaat
IMG_2064_zps6a444bed.jpg

 
Ziet eruit als een prima pizza! Mooie, volle rand, goed belegd. Dus..tsja..op een gegeven moment zijn ze misschien wel gewoon goed genoeg?
 
Ik zou daar mijn tanden in willen zetten hoor!
 
Ziet er heerlijk uit hoor!! Waar heb jij trouwens die schep vandaan??
 
Prima pizza! Stuur maar door!
 
MarBQ zei:
Ziet er heerlijk uit hoor!! Waar heb jij trouwens die schep vandaan??
Bij de bosrand. Mooie weber pizza schep. past ook perfect bij mijn andere tools! Aanrader.
 
Derooie zei:
MarBQ zei:
Ziet er heerlijk uit hoor!! Waar heb jij trouwens die schep vandaan??
Bij de bosrand. Mooie weber pizza schep. past ook perfect bij mijn andere tools! Aanrader.

Niet geheel onbelangrijk; Wat kostie?? ::)
 
MarBQ zei:
Derooie zei:
MarBQ zei:
Ziet er heerlijk uit hoor!! Waar heb jij trouwens die schep vandaan??
Bij de bosrand. Mooie weber pizza schep. past ook perfect bij mijn andere tools! Aanrader.

Niet geheel onbelangrijk; Wat kostie?? ::)
Dacht 39,95, kan er 5 euro naast zitten. Maar als forum lid krijg je 10% korting bij de bosrand.
 
Mijn recept heb je al, maar waar blijft die pizza? :p
Zien er prima uit! ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan