BasBQ
Beef en Steak

Onze eerst PP sessie

Newsflash. De eerste big staat al op 79 graden bij een Q temp van 106. Dat was dus een zone van lik m'n vestje. Om de zoveel tijd toch nog even met appelsap gesprayed. De OTO gaat zeer stabiel op 115 kern na 4uur is bijna 70.

Net ff een Spiff burgertje voor de lunch gemaakt.
 
En bier drinken had ik dat al gezegd? En Moinks staan klaar voor de borrel hap. Nog 8 graden en dan mag de eerste er af :)
 
Jappert zei:
En bier drinken had ik dat al gezegd? En Moinks staan klaar voor de borrel hap. Nog 8 graden en dan mag de eerste er af :)
Je maakt er een leuk feestje van!
En inderdaad je eerste big ging dan door de zone alsof hij door de geluidsbarri?re ging.....
Ik blijf het op mijn gemak volgen terwijl hier de PP run door kabbelt; inmiddels hier in de glaze gezet en na 6 uurtjes nog steeds 71C, lange zone dus.
Suc6!!
 
Tijd voor een biertje

http://i754.photobucket.com/albums/xx181/Jaspro500/IMG_3807_zps30677700.jpg[/IMG

Klein buitje tussendoor

[IMG]http://i754.photobucket.com/albums/xx181/Jaspro500/IMG_3808_zps16b68391.jpg

Even spieken, na 6 uur al op 80 graden. Ik blijf het vreemd vinden

IMG_3813_zpsc4a8d7ee.jpg


Spiff Burgertje voor lunch

IMG_3814_zpse0ba6f45.jpg


Moink ball prepping

IMG_3815_zps5591c0fb.jpg


En de snelle Pork die achteraf toch die naar het schijnt toch de langzame blijkt te zijn

IMG_3816_zpsf5371513.jpg


So good right on!
 
Jappert zei:
En de snelle Pork die achteraf toch die naar het schijnt toch de langzame blijkt te zijn
So good right on!

Inderdaad goed dat je even een andere thermometer hebt gepakt, de Maverick dan maar ff checken met kokend water?
Ik herinner me dat ik ook ooit met mijn Maverick ook een waanzinnige temperatuur zag die niet kon, bleef echter bij eenmalig.
En op de foto's te zien raakt de kern temp probe alleen maar centrum van de procureur...
 
Ik heb hem in kokend water getest. Was precies 100 graden. Maar wat bedoel je met de dat hij alleen de kern raakt? Dat zou toch goed moeten zijn?
 
De laatste foto is overigens van de andere procureur.
 
Ik denk dat er bedoeld wordt dat alleen het puntje van de probe de temperatuur meet, deze moet dus in het midden van het vlees.
 
Jappert zei:
Ik heb hem in kokend water getest. Was precies 100 graden. Maar wat bedoel je met de dat hij alleen de kern raakt? Dat zou toch goed moeten zijn?
Ja zo bedoelde ik het ook, hij raakt geen stuk van rooster of iets anders, maar zit daar waar hij moet zitten.
 
Het is idd iets met de meters. Ik heb een analoge meter er in gedaan en die geeft aan 65. Nog een digitale hand thermometer die gaf 74 aan. Toen de Maverick probe iets minder ver er in gedaan en die gaf in een keer toen tien graden lager aan. Oftewel ietsh nie goed.
 
Ziet er goed uit allemaal. Veel succes en vooral blijven genieten. De eerste vergeet je idd nooit meer
 
Als je straks klaar, denkt te zijn ;). Dan moet een sateh prikker makkelijk door het vlees gaan, anders nog even twee graden warmer laten worden!
 
Frits +1
dat is inderdaad een goed hulpmiddel, geen enkel stuk vlees is hetzelfde en geen enkele thermometer is absoluut  :)
 
Daarom vind ik dit een koel forum. Goeie tips allemaal!
 
Nu de temperaturen min  of meer geregeld zijn.......

IMG_3807_zps30677700.jpg
 
FF de glaze op basis van Sweet Baby Ray's Sweet & Spicy, honing en Appelcider azijn erop gedaan.

IMG_3817_zpsc211c494.jpg


Voor de kleine trek some Moinke balls on the side

IMG_3820_zpsd616c846.jpg


IMG_3822_zps6eb00beb.jpg


Ondertussen de Competitie Nek ingepakt. Tot 88 laten liggen en dan ff naar bed

IMG_3823_zps42c96c3d.jpg


 
Zo de eerste kan even naar bed. Twee uurtjes rusten en dan Nomnomnom.

IMG_3826_zps35baa7e1.jpg


Ondertussen even kijken of uncle Appie ribs kan maken....

IMG_3828_zps964e9a43.jpg


Sorry tijd en plaats gebrek anders hadden we het zelf gemaakt  :-X
 
Terug
Bovenaan Onderaan