BasBQ
Beef en Steak

offset smoker

david

Kooltjesharker
Berichten
183
Ik loop al een tijdje met het idee om een offset smoker aan te schaffen voor in de winkel ( ik bedoel buiten voor de deur ). Echter heb ik geen idee hoe er mee te werken en waar ik er een kan aanschaffen. Wie kan mij helpen?
Groeten David
 
thanks henny
 
Henny, ik heb de link in je bericht verwijder, de persoon van die website heeft toen wij nog op het andere forum zaten een aantal van ons heel erg grof beledigd en zeer denigrerend in onze richting gedaan. Vandaar dat we niet naar hem toe linken en hem op die manier geen verkeer gunnen ;)

David, wat wil je weten? Het zijn lastige smokers om mee te werken, verstoken veel kolen, vergen (relatief gezien) veel werk om op temperatuur te houden. De goedkope modellen hebben een groot verloop in warmte tussen de vuurkamer en de schoorsteen. Daar zijn wel aanpassingen voor om dat beter te krijgen hoor.
 
noskos zei:
Henny, ik heb de link in je bericht verwijderd, de persoon van die website heeft toen wij nog op het andere forum zaten een aantal van ons heel erg grof beledigd en zeer denigrerend in onze richting gedaan. Vandaar dat we niet naar hem toe linken en hem op die manier geen verkeer gunnen ;)

Oh dat wist ik niet hoor Dennis :(
 
Geeft niet, je kunt niet de hele geschiedenis van een ieder hier kennen :D
 
David, ik geef Dennis gelijk in dat het een barbecue is die behoorlijk wat werk vergt. Wel is het zo dat er een massa vlees op klaargemaakt kan worden.
Veel mensen denken dat het net zo werkt als een normale barbeque waar je lekker boven kan grillen, dat gaat echter niet of je moet het boven je vuurkorf doen.
Het is een smoker dus het is moeilijk om de temperatuur boven de 150 C te krijgen, maar voor low and slow sessies is het ideaal.
Witkamp maakt mooie smokers en hij bouwt ze eventueel ook speciaal op maat, dit is de site http://www.huisentuinwinkel.nl/
 
Frits zei:
David, ik geef Dennis gelijk in dat het een barbecue is die behoorlijk wat werk vergt. Wel is het zo dat er een massa vlees op klaargemaakt kan worden.
Veel mensen denken dat het net zo werkt als een normale barbeque waar je lekker boven kan grillen, dat gaat echter niet of je moet het boven je vuurkorf doen.
Het is een smoker dus het is moeilijk om de temperatuur boven de 150 C te krijgen, maar voor low and slow sessies is het ideaal.
Witkamp maakt mooie smokers en hij bouwt ze eventueel ook speciaal op maat, dit is de site http://www.huisentuinwinkel.nl/

Mooie link, keus genoeg ;)
 
Jord, van SmokeyGoodness laat hier een supersmoker maken dat wordt een echt beest ;)
 
100 man op de trein gaat prima.

Noskos: Deze moet je zeker niet op kolen stoken! Dan heb je wel een paar zakken nodig! Alleen hout gebruiken, daardoor krijg je veel meer lucht die door de smoker wordt gezogen. Enne de 250 graden haal je prima hoor, beetje doorstoken.

Onze monstersmoker is bijna af, vrijdag gaat ie naar de spuiter en zo ziet hij er nu uit:
5659fe5e-fc94-fb33.jpg
 
En met zoveel hout ook een bittere smaak aan je vlees.... ;)
 
David, wat wil je weten? Het zijn lastige smokers om mee te werken, verstoken veel kolen, vergen (relatief gezien) veel werk om op temperatuur te houden. De goedkope modellen hebben een groot verloop in warmte tussen de vuurkamer en de schoorsteen. Daar zijn wel aanpassingen voor om dat beter te krijgen hoor.

nou het lijkt mij leuker dan een elek. kippengrill.
Het lijk me dan leuk om spareribs te berijden op een andere manier en broodje pp te maken en natuurlijk te verkopen. of een bcc.

 
Denk dat met de tip van Kees om hem dubbelwandig te maken en te isoleren je een mooie smoker hebt waarbij je niet de hele tijd bezig bent met stoken.
Let ook op de dikte van je staal anders moet je binnen een paar jaar al weer aan een nieuwe.
 
Ik heb er een paar maanden geleden nog 1 gehuurd, was even opletten maar ik vond het goed te doen.
Ik was erg bang voor de overdreven rooksmaak door het vele hout maar eigenlijk kwam dit (gelukkig) nergens in terug.
 
even off topic, Dennis...
Ik blijf het een verdrietige gebeurtenis vinden......
Dit zou niet voor moeten komen onder Brethren.
(toch ? ? ? )
Maar ook ik ben niet naief, of een tree hugging hippy die vind dat iedereen vriendjes moet zijn...
En toch vind ik het jammer.....
(just my 2 cents...)
 
noskos zei:
En met zoveel hout ook een bittere smaak aan je vlees.... ;)

Sjongejonge, zeurpiet ;-p

Net alsof ik al twee jaar lang alleen maar bitter eten sta te verkopen ;-) als je goed droog hout gebruikt en niet alleen maar eikenhout is er niks bitter aan. Appel of perenhout geeft zelfs een prima zoetje.

Wat de boer niet kent...
 
Zo de knoop doorgehakt
Ik heb goedkope smoker besteld om te proberen en om te kijken wat de mensen er hier van gaan vinden.
Wonen hier toch in een groot dorp onder de rook van R'dam, maar ook hier gaat de gezegde op : wat de boer niet kent.......
http://www.huisentuinwinkel.nl/bbq-kopen/bbq-grote-party-smoker-xxl.html
Het is deze geworden, kijk het dit jaar aan, reageren de mensen er leuk op dan komt er volgend jaar een echte.
 
Terug
Bovenaan Onderaan