Beef en Steak

Nosmo's cold smoke generator

Nosmo

Gerijpt
Stel je bent op klus in het buitenland, en je verveelt je? Dan maak je samen met je collega een cold smoke generator! ;)

CSG-1.jpg

CSG-2.jpg

CSG-3.jpg

CSG-4.jpg

Let op de mooie dop! Die wordt nog vervangen door een RVS exemplaar!

Cold smoke generator test 1

Cold smoke generator test 2

haha heb je weer ff gaaf gemaakt

Blits, en deze ga je dan aansluiten op de primo?

Weet ik nog niet Frits, ik wil hem eigenlijk gaan gebruiken voor gerookte zalm en zo, dat kan natuurlijk in de Primo, maar ook misschien wel gewoon in een kartonnen doos. Hier moet ik nog even over brainstormen dus!

Het is trouwens niet zo moeilijk om hem op de Primo aan te sluiten, ik maak gewoon nog zo'n montageplaatje die ik ook voor m'n controller fan gebruik, alleen dan met een rond gat er in waar ik de uitlaat van de CSG door kan steken.

Als ik me verveel lees ik een boek. Dit is wel productiever Piet! Mooi hoor ;)

Ik zou hem op de primo zetten.

Gaaf man!

Bij mij in de tuin kun je je ook helemaal te pletter vervelen. Ik zou zeggen: kom eens langs :)

Geinig apparaat! Heb je voor de rookpijp nog verschillende maten gebruikt voor het zgn venturi effect, of zitten er in de buis gewoon een paar gaatjes in de onderkant ofzo?

Het zijn twee buisjes in elkaar, een venturi dus. Ik heb het dunste buisje nog niet vast gelast, zodat ik nog wat kan experimenteren met de juiste afstelling.

Was al klaar met de klus, moest alleen nog een dag babysitten, en dan heb je de hele dag geen r**t te doen. Daar kan Nosmo niet zo goed tegen dus dan gaattie iets verzinnen om te doen, anders duurt de dag nog zooooo lang.  ;)

Mooi projectje Piet! Ik neem aan dat deze foto's al gemaakt zijn voordat je afgelopen zaterdag in de bus met vleugels stapte?
Of had/heb je op locatie waar je aan het werk was voor de zaak ook een Primo staan  ;)

Ik ben vanochtend thuis gekomen Geert! En ben vanmiddag meteen aan het spelen geslagen. 8)

aha, nu vallen de puzzelstukjes in elkaar....time flies  ;)

ziet er mooier uit dan die van mij :D

wat voor pompje gebruik jij er voor ? hoeveel wat of hoeveel doorvoer ?

Het ziet er mooi uit maat hoe werkt het?  ???

Het pompje wat ik heb is te klein (2800cc), morgen ga ik hem omruilen voor eentje die minstens twee keer zo veel opbrengst heeft.

Tsja zit ik hier met mijn 2 linkerhanden

Terug
Bovenaan Onderaan