BasBQ
Beef en Steak

Noskos Ribbels met Raichlen saus

 
 

groundhog667

Stoker
Berichten
406
Hoi allemaal,

Gisteren dan eindelijk eindelijk eindelijk weer eens lekker in de weer met de BBQ!
We kregen 5 slabs Makro ribbels met Noskos Rub:
http://www.bbq-nl.com/2007/05/noskos-classic-spareribs.html
Rub:
2 eetlepels zeezout
2 eetlepels donker bruine basterdsuiker
2 eetlepels paprika poeder
1 eetlepel versgemalen zwarte peper
2 theelepels mosterdpoeder
2 theelepels knoflookpoeder

Als mop saus heb ik de basis BBQ saus van Raichlen gebruik:
500ml ketchup
60ml ciderazijn
60ml worcestersaus
45 g fijne bruine suiker
2 eetlepels stroop
1 el tabasco
1 el bovenstaande rub
3 tl rookaroma (die had ik niet)
1 tl zwarte peper

Verder heb ik er nog een kwak Jack Daniels BBQ saus in gedaan. Het is wel belangrijk dat het exact een kwak is en niet een kwak en een half  :D
Waarom die saus: kids zijn er DOL op.

Voor de wat grotere mensen heb ik Sweet Baby Rays Sweet & Spicey als extraatje gedaan. Als iemand tips heeft voor een wat pittigere saus....dan hou ik me aanbevolen! Iets pittiger he. Niet 1 waar je de brandweer voor nodig hebt  ;)

Vuurtje aangestookt (omdat het koud was heb ik wat veel briketten gepakt - goed voor een graadje of 200 maar slechts de helft gebruikt):


Temperatuur iets boven de 100. Ongeveer een uur en 15 minuten:


Het gaat lekker. Wat rookhout erbij en gas..euh rook erop:


Ruim een half uur ingepakt met appelsap.
Laatste 20 minuten ingesausd:


Oh, ja ik had ook nog gepofte aardappeltjes met olijfolie en rozemarijn-zout (Xenos).

Het resultaat:


Was het lekker?


:D :D :D :D :D

Ribbels waren niet de lekkerste ever maar toch wel heeeeeeeeeeel lekker...nix over? Dan is het goed...of te weinig hahaha.
Wellicht iets te kort op de Q gelegen? 1 1/4 - 3/4 - 20 minuten  :D
Makro ribbels zijn goed en goedkoop maar mogen toch wat dikker bevleesd.

Nou, dag hoor!

 
wat een heerlijk verslag, heeft goed gesmaakt zo te zien
 
Zien er prima uit. Leuk verslagje ook.
 
Heerlijk, ziet er goed uit!
 
Lekker hoor!

Wat betreft het feit dat ze niet helemaal lekker waren denk ik dat je ze er net te kort opgehad hebt.

Ik hou altijd gewoon 3-2-1 aan en dan valt het vlees bijna van het bot. Voor iets meer bite kan je naar een 3-1-1 gaan bijv. Gewoon mee spelen zou ik zeggen.
 
Xander zei:
Lekker hoor!

Wat betreft het feit dat ze niet helemaal lekker waren denk ik dat je ze er net te kort opgehad hebt.

Ik hou altijd gewoon 3-2-1 aan en dan valt het vlees bijna van het bot. Voor iets meer bite kan je naar een 3-1-1 gaan bijv. Gewoon mee spelen zou ik zeggen.
Goede tip.
Ik denk dat je gelijk hebt, al heb ik 3-2 (of 1)-1 eigenlijk nog nooit gehaald, beetje te veel van het goede maar het ligt natuurlijk aan een hoop omstandigheden maar vooral de temperatuur ?n de dikte van het vlees.

Thnx
 
Goed bezig.
 
Lekker hoor dit! Moet ik toch ook maar s gaan doen
 
Lekker hoor.

Snap wat je bedoelt. Hou zelf ongeveer 2-1-1 aan. Wij hier vinden ze dan precies goed.
 
Voor een iets pittige saus is de honey chipotle van sweet bay ray's prima  geschikt
 
Terug
Bovenaan Onderaan