BasBQ
Beef en Steak

Verrijdbare buitenkeuken

 
 

Ryan

Sprokkelaar
Berichten
46
Ik zal hier ook eens een duit in het zakje doen.
Wij zijn eind vorig jaar verhuisd van een appartement in de randstad naar een vrijstaand huis in het oosten van Nederland.
Bij het appartement hadden wij een relatief groot balkon en daarop ook een tafel waar ik in de zomer mijn gang kon gaan om buiten te koken.

Nu we verhuisd zijn was dat direct aanleiding voor mijn vrouw om mij een echte BBQ cadeau te doen voor mijn verjaardag (geen gas BBQ meer dus).

Bij het nieuwe huis een leuke tuin en uiteraard al geoefend met de nieuwe BBQ.
Maar om het compleet te maken moet daar natuurlijk weer een soort buitenkeuken bij. Op wielen, zodat deze bij slecht weer makkelijk naar de garage kan.

Bij de overname van een Eikenhouten winkelvloer ook een flinke stapel 44x44 balken meegekregen en dat is nu de basis geworden voor het meubel.

Pas geleden al het frame in elkaar gezet:




En gisteren begonnen om van de 44x44 balken planken te zagen voor de bekleding van de buitenkant:








Het meubel krijgt 3 vakken; links een kast met een deur en een plank voor de grotere onderdelen, in het midden twee open vakken voor twee kisten met hout en briketten en rechts een aantal laden.
Links en rechts wat ophang mogelijkheden en wellicht een uitklapbaar werkblad om wat meer werkruimte te cre?ren.

Het moet een beetje een ruige look krijgen. Niet alle planken zijn even dik en even netjes en qua afwerking zal zal het blanke lak of iets van een wash worden.
Wat mij betreft past dat wel bij het buiten koken.

Heb momenteel niet veel tijd, maar de planning is om hem ruimschoots voor het mooie weer af te krijgen.
 
mooi project!
 
gewoon lekker om te maken, doe het ook graag, helaas ook geen tijd
 
Ryan zei:
Leo zei:
gewoon lekker om te maken, doe het ook graag, helaas ook geen tijd

Inderdaad, werk de hele dag op kantoor en dan zijn dit echte heerlijke ontspannen klussen.

+1, alleen zitten we eerst nog midden in een verbouwing van de zolder, daarna ook maar eens aan de leuke klussen beginnen ;-)
 
Dat gaat de goede kant op
 
Mooi begin! Ziet er goed uit!  :D
 
Gaaf, wordt een mooi meubel!
 
Vandaag weer wat tijd vrij kunnen maken.

De planken zaten vast met spijkers, maar die heb ik bij nader inzien toch maar vervangen voor schroeven om het wat steviger te maken en zodat het wat langer meegaat.
Vandaar weinig visuele voortgang.
De achter en zijwanden zijn nu helemaal klaar, volgende punt op de lijst is de montage van de wielen.



 
Laatste update alweer bijna een jaar geleden. Druk geweest sindsdien, nieuw huis, tuin gebruiksklaar gemaakt en voor de tweede keer papa geworden.
Dus deze (en helaas het koken en BBQen) erbij ingeschoten.

Voornemen voor 2017; weer heerlijk aan de slag met eten. En in het voorjaar dit meubel eerst afmaken.
 
Yup afmaken en de Q aan!! Even doorzetten nog

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

 
Gratz met het 2e keer papa worden ;)
 
Zo, het is alweer even geleden.... maar de vaart zit er weer in.

Na wat verbouw werkzaamheden binnen, nu even de tijd gehad om weer wat aan het meubel te doen.
Komend weekend hebben we de nodige mensen over de vloer voor een BBQ, dus het zou handig zijn als hij dan bruikbaar is.

Vorige week nog wat details en aanpassingen verwerkt. En afgelopen weekend het blad gemonteerd en het geheel geschuurd

c66dd40d-4975-411b-91b1-2cff577a50c0_zpsvsnxh0mo.jpg


En daarna in de beits gezet

45284115-DD41-4ECB-A7A1-4C2BEF89A5EA_zpsf20txlid.jpg

B74DD98F-481B-44DE-8ACE-051F8AE96F08_zps0bqofyjh.jpg

3751BFA4-30BA-4AFC-9B78-5EEEE5932928_zpsfomxtxfc.jpg


Ik ben er achteraf alleen minder blij mee dat ik het blad ook in de beits heb gezet. Lak was mooier geweest. Nu vraag ik mij alleen even af of ik dat er met schuren weer af krijg, dat lak ik het alsnog.
Dat wordt even proberen of een andere oplossing bedenken.

0F8076BA-BF1A-4AEE-9445-27B911641E1B_zps9ioql46e.jpg

 
Goed bezig
 
Terug
Bovenaan Onderaan