BasBQ
Beef en Steak

Nieuwe thermometer.

rljb1804

Tondelzoeker
Berichten
23
Boys, ik ben in de markt voor een nieuwe thermometer voor de OTP en de WSM. Ik heb tot op heden met heel veel plezier op m'n standaard draadloze weber thermometer gekeken, maar wil nu toch wel graag iets met meer zones. Dome en Kern lijkt me geen overbodige luxe, toch?
Draadloos ook niet ;-). Kan ik in ieder geval binnen zitten als het weer eens regent ....

Wat voor merken en welke types worden er door jullie allen gebruikt en wat adviseren jullie mij?

Thanks alvast voor het meedenken!

Ronald
 
ik kijk even mee over je schouder.. ben zelf ook aan het rondkijken maar wil het cheap doen (net een nieuwe Q gekocht dus sta even onder curatele)
 
Ik gebruik de Maverick Redi Chek ET-732 en ben daar erg tevreden over.
 
De Maverick ET-732 schijnt goed te zijn, kosten rond de 75 euro. Ah Mike isd me voor :).

Enige nadeel is dat de probes niet door een eyelet van de WSM kunnen.
 
Denk dat je dan snel uitkomt bij een Maverick of een iGrill (*). Beide draadloos en beide de mogelijkheid voor twee sensoren. Gaan we de professionele kant op met tegelijk ook temperatuurcontrole, dan kom je bij een CyberQ Wifi uit.

E.e.a. zal dus afhangen van wat je budget is :)

(*) iGrill vereist wel een smartphone of tablet om de temperatuur remote af te kunnen lezen!
 
Ik gebruik de Maverick ET-732  en ben daar zeer tevreden over!! :p
 
Ook ik ben voor de maverick et-732 gegaan, erg mooi apparaat!
 
Het wordt zo wat saai, maar ook ik heb de ET-732. En ook ik heb er niks over te klagen. Doet wat het moet doen.
 
ik heb gebruik ook de outdoorchef gourmet check. apparaat kost eur 35,00 en dat is niet verkeerd voor de kwaliteit wat je krijgt. je hebt 1 probe die zowel de kern- als de dometemperatuur meet. en hij is nog nauwkeurig ook! nadeel: niet draadloos!
 
Ik heb een iGrill en die bevalt op zich goed, pas wel een rare meting gehad, gaf 51 graden aan met picanha en die was veel te gaar, maar verder geen gekke dingen meegemaakt of grote afwijkingen. Blijft ook beetje een gadget natuurlijk maar toch koop ik binnenkort een Maverick ET-732 want bij lange sessies zoals PP en brisket is je iPhone of iPad steeds "bezet" door de iGrill app.
 
Hier ook een tevreden ET-732 gebruiker.
Eigenlijk altijd een prima temperatuur, alleen met indirect moet je zorgen dat hij niet stiekem iets boven het vuur of lucht kanaal hangt.
Had gister hem iets over de platesetter heen steken, langs de rand en soms ving hij net een te hoge temp op daardoor...
En dan springt hij van bijvoorbeeld 150 in een klap naar de 220 en in de volgende meeting direct weer terug naar 150  ::)
Als je je alarm piepjes hebt aanstaan, best irritant... ;)

Maar als je je probes op de goede plek zet, is het een super thermometer! (juist door die piepjes)
 
Ik sluit me aan bij de voorgaande 7 sprekers  ;)
 
RedFox zei:
Ik sluit me aan bij de voorgaande 7 sprekers  ;)

Sluwe streek om je er zo makkelijk vanaf te maken....

Maar denk dat de conclusie duidelijk is...
 
Bedankt voor de tips, mede-Q-ers. Ga me idd eens verdiepen in de 732. Die zal het dan ook wel worden ;-)
 
late reactie, maar mogelijk dat iemand het nog leest en de vraag kan beantwoorden. de et732 kan schakelen tussen farenheit en celsius?
 
Ja dat kan Derooie!
 
Top, Heb nu een weber draadloze thermometer. Opzich prima, maar hij piept bij ingestelde waarden en die kun je niet veranderen. Alle vlees komt hierdoor (als je hem volgt) veel te doorbakken van de BBQ. Gebruik hem trouwens ook niet voor biefstuk maar juist voor PP. Maar een thermometer die ik zelf kan instellen wanneer hij piept, en een die ook dome temperatuur meet, helemaal cool!
 
Ik heb een Igrill en die heeft moeite met het maken van verbinding als ik bv. Switch tussen iPhone en iPad krijg ik soms op beide apparaten helemaal geen verbinding meer. Ondanks het volgens handleiding resetten 0,0 de andere dag blijkt die dan weer gewoon te werken. Ik vind het geen aanrader. Temperaturen zou je ook op de terminal moeten kunnen aflezen dus zonder iPhone. Dit is echter alleen te zien in het donker.
 
Derooie zei:
late reactie, maar mogelijk dat iemand het nog leest en de vraag kan beantwoorden. de et732 kan schakelen tussen farenheit en celsius?
Jazeker!
 
Terug
Bovenaan Onderaan