BasBQ
Beef en Steak

Nieuw op t forum, met een weber57cm

Reynald

Vuurmaker
Berichten
69
Hallo allemaal,

Nieuw hier op t forum. Tot voor kort had ik een “simpele” 47cm basic weber. Nu via marktplaats een prima weber 5750 “op de kop getikt”

De (hele) simpele basics (lees, niet je hele bodem van de bbq volgooien met hete kolen, maar helft kolen, helft leeg/koud) “ken ik wel”, maar hoop/wil nu wat meer tijd (alsof je met 2 hele kleine kids tijd hebt…) maken voor het “serieuzere” bbq-werk, denk aan spare-ribs, briskets, etc

Hoop hier goede tips op te doen, zowel aan bbq-techniek-kant, als aan materiaal (welke kolen, welke accessoires, etc), alles “ter leeringh ende vermaeck” met als doel beter bbq-en en dus beter eten!
 
Reynald, welkom op het Gemootschap.

Weber’s zijn fantastische barbecues. Zelf vind ik briketten fijner werken op een kettle dan houtskool. Bij briketten hebben dan kokos brikettten de voorkeur boven houtbriketten.
 
Welkom
 
Welkom Reynald!

Aan inspiratie geen gebrek hier!
Op die Weber kan je genoeg lekkere dingen bereiden
 
Welkom Reynald!
 
Dank allen voor het warme welkom.

Ik zag dat in t forum “brandstof” een post was gepinned mbt briketten. Ik zag ook alleen dat de laatste post daarvan alweer bijna 2jr oud was en ik wou niet perse een oude post necro-en, dus daarom hier de vraag (@mods, als deze vraag elders moet, dan hoor ik t graag…)

Ik gebruik op dit moment weberbriketten, bevallen/bevielen me tot op heden prima met wat ik met/op de bbq deed. Vraag: zijn deze ook goed/geschikt om low n slow (snake en/of minion) te doen?
 
Dank allen voor het warme welkom.

Ik zag dat in t forum “brandstof” een post was gepinned mbt briketten. Ik zag ook alleen dat de laatste post daarvan alweer bijna 2jr oud was en ik wou niet perse een oude post necro-en, dus daarom hier de vraag (@mods, als deze vraag elders moet, dan hoor ik t graag…)

Ik gebruik op dit moment weberbriketten, bevallen/bevielen me tot op heden prima met wat ik met/op de bbq deed. Vraag: zijn deze ook goed/geschikt om low n slow (snake en/of minion) te doen?

Er zijn vele wegen naar Rome, zo ook soorten briketten.

Zelf gebruik ik altijd weber briketten in mijn weber, werkt prima.
Er zijn er hier een hele boel die zweren bij ecobrasa, deze zijn momenteel alleen niet tot slecht verkrijgbaar.
 
Dank allen voor het warme welkom.

Ik zag dat in t forum “brandstof” een post was gepinned mbt briketten. Ik zag ook alleen dat de laatste post daarvan alweer bijna 2jr oud was en ik wou niet perse een oude post necro-en, dus daarom hier de vraag (@mods, als deze vraag elders moet, dan hoor ik t graag…)

Ik gebruik op dit moment weberbriketten, bevallen/bevielen me tot op heden prima met wat ik met/op de bbq deed. Vraag: zijn deze ook goed/geschikt om low n slow (snake en/of minion) te doen?
Zeker kan het met die briketten. Er zijn inderdaad betere alternatieven 'vind ik', maar het kan prima.

Je kunt eens experimenteren met verschillende merken of soorten. Probeer ook eens kokosbriketten.
 
Welkom Reynald, veel leerplezier hier aan de bbq zal het niet aan liggen!
 
Veel plezier hier! Mooie Q

Kokosbriketten zijn echt een aanrader

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan