BasBQ
Beef en Steak

Morgen: Eerste PP

Ja, daar zit je dan midden in de nacht, HELLUP!!!! Ik kreeg de zenuwen al toen ik het net las! Gelukkig lijkt het erop dat het allemaal toch nog goed is gekomen en heb je zo je knorretje te pakken. En welverdiend ook.
 
Succes! Ik blijf zeker volgen.
 
Om 8:45 is de pork van de primo gehaald, nu ligt ie zoals Frits aangaf in Alu folie in handdoeken in een koeltas.
Spannend!!! :):)
 
Je kunt ook gewoon je primo terug regelen naar 80 graden en je pp in folie op de primo warm houden. Zo doe ik dat tegenwoordig!
 
lekker op tijd klaar, kun je nog wat ribs maken ;)
 
Zo - ik heb het advies van Nosmo opgevolgd. De pork ligt ingepakt op de primo welke op 80 graden vrolijk verder pruttelt.
Ik ga hem dadelijk pullen.

Na het pullen: Zal ik er dan nog was saus doorheen doen? Ik heb nog Ciderazijn saus over, maar ben een beetje huiverig omdat dit zure ook al door de witte koolsalade zit. Of ik kan er natuurlijk ook wat Sweet Baby Rays doorheen doen.
Wat zouden jullie doen?

En daarna. Na het pullen direct eten of even af laten koelen?
 
Beetje bbqsaus met het vocht dat in je aluminiumfolie zit doet wonderen.
 
Ik vind het al knap als je hem kan laten liggen zonder ervan te snoepen of te eten  ;D  Het ruikt altijd heerlijk in huis zo'n PP
 
1184933_10200226848301412_700302443_n.jpg

De pulled pork uitgepakt.

529133_10200226847581394_1607844666_n.jpg

En dan maar Pullen... :) - Kijk ook naar de mooie smoke-ring. :)

1187304_10200226847301387_1768791493_n.jpg

En pullen...

933978_10200226848661421_1286080603_n.jpg

Het resultaat!

Conclusie:

Super trots op mijn eerste pulled pork!
Wat ontzettend lekker! -

Als een van de weinige gerechten op de straat BBQ helemaal op gegaan. We hadden met de overige resten zo veel over dat we nog 3 straten eten hadden kunnen geven. Iedereen vond hem heerlijk!
Zeker voor herhaling vatbaar.

Met nog een geweldig compliment aan de Primo. Die houdt het dus gewoon op een halve firebox makkelijk een 20-25 uur vol. Daar hoef je totaal geen moeite voor te doen. Wat een pracht BBQ is dat!

Verbeterpunten:
Volgende keer gewoon niet zo moeilijk doen en de indicatie van 2-2,5 uur per pond te harte nemen. Nu heb ik me liggen te stressen in bed en veel te weinig slaap gehad... Verder: De korte methode eens proberen. Maar de langer methode is al SUPER goed bevallen!
 
En gefeliciteerd met je knorretje!
 
Goed om te lezen dat het zo goed bevallen is. Altijd leuk je eerste PP.  Alvast gefeliciteerd met je knorretje !
 
Gefeliciteerd met je knor!
 
Gefeliciteerd met je knorretje, dik verdiend!
 
Van harte met je knorretje, dik verdiend!
 
Knorretje in de pocket!! ;D
 
Terug
Bovenaan Onderaan