BasBQ
Beef en Steak

MOINK balls

B

Bertje!

Gast
Enkele weken geleden registreerde ik mij op dit forum en ergens waar je dan beslist niet om heen kan zijn de MOINK balls.
Zelf was ik gewent om stukjes spek door mijn gehaktballetjes met erg veel djinten te kneden maar dit recept moest uiteraard geprobeerd worden.

Bij de plaatselijke slager had ik een kilotje rundernek gehaald om gehakt van te draaien met de week daarvoor op marktplaats gekochte "nieuw in de doos" electrische gehaktmolen.

ed2y.jpg
 

57xo.jpg


Van te voren had ik het vlees even in de vriezer gedaan en het draaien kon beginnen

u4r6.jpg


Al snel stond het huilen mij nader dan het lachen. De gehaktmolen bleek een behoorlijke miskoop. Deze draaide zichzelf meteen kapot waardoor er splinters aluminium meekwamen. 50 euro zo in de kliko :(

rm93.jpg


Maar geen tijd om te treuren. Tijd voor plan B. Snel langs de supermarkt voor een kiloknallertje gehakt.
Kruiden erbij volgens het recept hier op de site en kneden maar

e5np.jpg


Als Rub Grille n Barbecue kruiden van verstegen erover. Iets anders stond nog niet in de kast.

w2s9.jpg


Spek er omheen

tm0m.jpg


En op de smoker

u6i7.jpg


De slager vrijwel naast mijn huis verkoopt SBR dus daar maar 3 flessen gescoord.

ir3j.jpg


De standaard SBR maar gebruikt om af te lakken

rdz8.jpg


Hoe beviel het? Uitstekend! Zo goed zelf dat 2 weken later ik een kilo meenam naar mijn zusjes verjaardags BBQ. Deze had ik thuis vast gerookt en konden daar opgewarm en afgelakt op de BBQ. Maar dit keer met de officiele MOINKballs saus. 

c7hf.jpg


Zoals jullie zien is dit allemaal echt gebeurt!
 
Zonde van de molen.. Mijn advies probeer een handmolen op de kop te tikken die draai je niet zo snel kapot en zijn primaa voor af en toe een kilootje gehakt draaien.

Mooie reportage ook een mooi ballen!
 
Zag bij de Sligro een handmolen van zo'n 25 euro maar hoorde ook dat er bij de kijkshop een goede electrische wordt verkocht voor weinig.
 
Jij hebt toch echt wel pracht ballen!! en wat de molen betreft; lekker zo'n simpele handmolen scoren, werkt als een jekko!! :p
 
die ballen van jou zijn om in te happen.

jammer van je molen, is dan toch zonde geld
 
Lekkere ballen heb je Bert!
 
Mooi gemaakt alsnog Bert....en dat metaalslijpsel is inderdaad een flop!
 
Mooie ballen alleen jammer van je molen.Zoek naar een goede handmolen of kijk naar een electrische molen van moulinex soms te koop op marktplaats.hier staat een leuk filmpje over worstmaken met zo'n molen. http://m.youtube.com/watch?feature=related&v=_dku4mVJgl8
 
Lekkere ballen heb jij!
 
Moinks is echt een traktatie.....zeker als ze nog met sbr geglazed zijn.
 
Altijd leuk, de hele zooi zo in de kliko kunnen gooien :(
Maar: mooie redding in de rebound!
 
Ziet er allemaal prima uit jammer van die molen zeg.  ???
 
Toch nog prima resultaat!
 
best wel 'ballen' zeg!! van je molen, maar de rest ziet er uit om op te vreten!!!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan