Beef en Steak

MOINK balls en L&S Fricandeau

Imperial Guard

Pitmaster
Vandaag kregen we gasten te eten en ik wilde natuurlijk uitpakken met wat leuks! Al snel kwam het idee borrelhapje met MOINK balls en hoofdgerecht een beenham helaas kon de slager me niet helpen aan een beenham en heb ik gekozen voor een fricandeau van 1,2 kg.

MOINK balls gemaakt en daarna door een standaard rub voor rundvlees gehaald en na een uurtje later op de Q de glaze aangebracht (Santa Maria BBQ Sauce Original)

Dit was een geslaagd hapje en binnen no time weg!

De fricandeau heeft er +- 2,5uur opgelegen en heb ik in een standaard rub gezet voor varkensvlees en na een uur een glaze aangebracht van een whisky honing mosterd sausje en dit nog twee keer herhaald, dit hebben we geserveerd met stoof peertjes volgens het recept van Willem (Thanks voor het recept was erg lekker) met gesneden zoete aardappel uit de oven en boontjes met spekjes en een beetje balsamico azijn.

MOINK Balls:

Sj8daop.jpg

yYSmhBk.jpg

Fricandeau:

VsHynfn.jpg

oyKQG88.jpg

a5qJrRE.jpg

5GiMOC6.jpg

y2ebSF7.jpg

VVu4sjc.jpg

ziet er goed uit, mooi gemaakt op je WGA

Wow heerlijk en gaaf zo op de WGA.

Lekkere hapjes  =D>
Hoe hoog was je oventemperatuur  bij het maken van de Moink balls?

Hans zei:
Lekkere hapjes  =D>
Hoe hoog was je oventemperatuur  bij het maken van de Moink balls?

Iets aan de hoge kant nog teveel briketten starter gegooid. Temperatuur lag rond de 135 graden.

Lekker hoor

Lekker hoor! Hoe was de fricandeau?

M4rtijn76 zei:
Lekker hoor! Hoe was de fricandeau?

Ja lekker erg geslaagd. Toch miste ik wat misschien komt het door het vlees dat er amper vet aan zit en zou injecteren veel verschil maken?
Al met al de gasten vonden het super!  :D

miep zei:
Zo en hebben je gasten de volgende eet afspraak al gemaakt?

Binnenkort daar eten en kijken of ze ons kunnen overtreffen ;)

Terug
Bovenaan Onderaan