BasBQ
Beef en Steak

Mini wsm

 
 
 

NasQ

Gemarineerd
Berichten
1.205
Vandaag begonnen aan een mini wsm te maken.

Ik zat hier al een paar weken over na te denken en marktplaats af te struinen voor een fatsoenlijke pan.

Gisteravond in bed kreeg ik ineens een helder moment!
Ik heb nog een el cheapo Barbecook rookoven staan waar ik niets meer mee doe... Als ik die nu zo en zo.. En dat zo en zo.. Ja.. Dat moet wel lukken!

Vanochtend er mee begonnen.. Stukje wegslijpen.. Beetje passen.. En het begint ergens op te lijken.. Maar goed.. Ik moest mee naar me schoonmoeder dus moest het even laten voor wat het was. Morgenvroeg even mee verder om het mooier rond te maken en de ringen vast te zetten, maar ik vind het persoonlijk al ergens op lijken.. Wat vinden jullie?

Hopelijk snel weer een update!

pybara8a.jpg

a5e4esyv.jpg

u3e9a3un.jpg

u6yjezy6.jpg
 
Het begin ziet er al aardig uit.
 
Jja, het lijkt op een hele kleine smoker. Ja dat wordt wel wat.
 
Goedemorgen!

Ik werd vanochtend vroeg gewekt door een vrachtwagen die zand kwam brengen naast ons.. De nadelen van een nieuwbouwwijk.. Maar goed.. Mijn bed uit en aan de slag in me schuurtje!

Na passen meten etc. Begint het toch al echt ergens op te lijken!

Alleen de naad tussen de twee ringen ben ik nog niet tevreden over.. Heb ergens gezien dat iemand een soort hittebestendig ring erop had gemaakt.. Om de dichting te maken.. Ik zou natuurlijk ook alutape kunnen gebruiken, maar wil graag de ringen kunnen blijven scheiden.

ty3eraty.jpg

apeduhe9.jpg

umu2yduv.jpg

y3uga5a4.jpg


 
Mooi project. Handig dat hij ook in meerdere delen op te splitsen is.
 
Goed gelukt , knap hoor maar waarom een mini ?
 
riona zei:
Goed gelukt , knap hoor maar waarom een mini ?

Op de foto zie je onder de weber hoes ook al een maxi staan ;)
Mijn 200 liter UDS en daarnaast wilde ik graag wat van mijn Smokey joe maken aangezien deze ook
werkloos in de schuur stond en op deze manier is een UDS/WSM makkelijker te verschepen dan mijn 200 liter UDS.
 
Mooi gedaan leuk project en het blijft leuk zo'n mini, maar zie zelf het nut er niet zo van in.
 
Mr_Nas zei:
Alleen de naad tussen de twee ringen ben ik nog niet tevreden over.. Heb ergens gezien dat iemand een soort hittebestendig ring erop had gemaakt.. Om de dichting te maken.. Ik zou natuurlijk ook alutape kunnen gebruiken, maar wil graag de ringen kunnen blijven scheiden.

Kan je niet een stalen/alu band aan ??n van de delen maken zodat ze over elkaar vallen?
 
uipko zei:
Mr_Nas zei:
Alleen de naad tussen de twee ringen ben ik nog niet tevreden over.. Heb ergens gezien dat iemand een soort hittebestendig ring erop had gemaakt.. Om de dichting te maken.. Ik zou natuurlijk ook alutape kunnen gebruiken, maar wil graag de ringen kunnen blijven scheiden.

Kan je niet een stalen/alu band aan ??n van de delen maken zodat ze over elkaar vallen?

Dat heb ik nu aan de binnenkant, maar omdat ik alles heb ingekort van de Barbecook, past alles nog niet netjes.
Ik zal eens rondneuzen op internet.

Morgenvroeg ga ik de roest aan de binnenkant opschuren en daarna direct invetten. Donderdag gaat hij uitgeprobeerd worden voor de eerste keer.

we zullen zien :)
 
Leuk, zelfbouw projecten zijn altijd leuk toch!
 
@Boldeagle, Harry Soo, kookt een wedstrijd op ??n zo'n smokertje.... ;)
 
Mr_Nas zei:
Alleen de naad tussen de twee ringen ben ik nog niet tevreden over.. Heb ergens gezien dat iemand een soort hittebestendig ring erop had gemaakt.. Om de dichting te maken.. Ik zou natuurlijk ook alutape kunnen gebruiken, maar wil graag de ringen kunnen blijven scheiden.

Kun je daar niet koord voor gebruiken dat voor het afdichten van kachels wordt gebruikt? Daar zit een plakstrip aan, als je dat op de rand maakt zou hij m.i. Perfect afdichten.
 
noskos zei:
@Boldeagle, Harry Soo, kookt een wedstrijd op ??n zo'n smokertje.... ;)
En kookt er niet alleen een wedstrijd op, maar krijgt ook nog eens een aantal calls. Typisch gevalletje dus van klein maar fijn en niet te onderschatten :D

Slap To Daddy gets 4 calls. 1 st dessert, 2 nd ribs, 8 th chicken, 10 th pork. 10 th overall of 40 teams in my first mini WSM!. Woo Hoo!
 
BertM zei:
Mr_Nas zei:
Alleen de naad tussen de twee ringen ben ik nog niet tevreden over.. Heb ergens gezien dat iemand een soort hittebestendig ring erop had gemaakt.. Om de dichting te maken.. Ik zou natuurlijk ook alutape kunnen gebruiken, maar wil graag de ringen kunnen blijven scheiden.

Kun je daar niet koord voor gebruiken dat voor het afdichten van kachels wordt gebruikt? Daar zit een plakstrip aan, als je dat op de rand maakt zou hij m.i. Perfect afdichten.

Heb even gezocht, maar ze noemen dat glasvezelkoord. Dat is wat ik dus ook bedoelde! Bedankt!

Ik ga snel eens op zoek naar zo'n koord, want dit is perfect!

Ik zit er wel over na te denken om misschien volgend jaar mee te doen met wedstrijden, dus dan moet ik sowieso een tweede smoker hebben :)
 
Mr_Nas zei:
BertM zei:
Mr_Nas zei:
Alleen de naad tussen de twee ringen ben ik nog niet tevreden over.. Heb ergens gezien dat iemand een soort hittebestendig ring erop had gemaakt.. Om de dichting te maken.. Ik zou natuurlijk ook alutape kunnen gebruiken, maar wil graag de ringen kunnen blijven scheiden.

Kun je daar niet koord voor gebruiken dat voor het afdichten van kachels wordt gebruikt? Daar zit een plakstrip aan, als je dat op de rand maakt zou hij m.i. Perfect afdichten.

Heb even gezocht, maar ze noemen dat glasvezelkoord. Dat is wat ik dus ook bedoelde! Bedankt!

Ik ga snel eens op zoek naar zo'n koord, want dit is perfect!

Als je op Nomex band (of gasket) zoekt vind je allerlei bbq gerelateerde sites. Wat ik begrepen heb werkt de Nomex uitvoering beter omdat standaard glasvezel niet zo goed tegen de vettigheid kan (wordt uit elkaar getrokken), correct me if I'm wrong.
 
uipko zei:
Mr_Nas zei:
BertM zei:
Mr_Nas zei:
Alleen de naad tussen de twee ringen ben ik nog niet tevreden over.. Heb ergens gezien dat iemand een soort hittebestendig ring erop had gemaakt.. Om de dichting te maken.. Ik zou natuurlijk ook alutape kunnen gebruiken, maar wil graag de ringen kunnen blijven scheiden.

Kun je daar niet koord voor gebruiken dat voor het afdichten van kachels wordt gebruikt? Daar zit een plakstrip aan, als je dat op de rand maakt zou hij m.i. Perfect afdichten.

Heb even gezocht, maar ze noemen dat glasvezelkoord. Dat is wat ik dus ook bedoelde! Bedankt!

Ik ga snel eens op zoek naar zo'n koord, want dit is perfect!

Als je op Nomex band (of gasket) zoekt vind je allerlei bbq gerelateerde sites. Wat ik begrepen heb werkt de Nomex uitvoering beter omdat standaard glasvezel niet zo goed tegen de vettigheid kan (wordt uit elkaar getrokken), correct me if I'm wrong.

Gaan we doen! Dank je wel!
 
Terug
Bovenaan Onderaan