BasBQ
Beef en Steak

Mijzelf even voorstellen

 
 

BBQ68

Stoker
Berichten
317
Ik woon in Flevoland en ben een groot fan van het betere buitenkoken. Sinds een tweetal weken in het bezit van een WSM-47 voor low en slow. Daarnaast mag ik graag koken in mijn (mobiele) houtoven. Een prachtig instrument, maar iets minder geschikt voor heeeeel traag koken. Kortom, de WSM samen met mijn houtoven zijn mijn tools om de vele heerlijke gerechten op dit forum te kunnen namaken en ideeen op te doen. Wie weet lukt het me ook nog in de toekomst zelf mooie recepten toe te voegen :).
 
Hoi BBQ68 (mooi jaar z?g  ;) )
Die eerste recepten komen eerder als dat jij denkt hoor.  :)

Welkom op dit gezellige forum.

Mac


 
Welkom op dit prachtige forum!!! En Flevoland, dan zit je dichtbij de BBQ hoofdstad Zeewolde ;)
 
welkom hier!
 
Tuurlijk, hierbij een foto van mijn houtoven in actie. Lekkere eigen gemaakte pizza.

e58646c3ef6fa70b3540f93899902be4_zpse8d2fda5.jpg

 
Van harte welkom bij het Genootschap!

Bak je ook brood in die houtoven? Gaaf ding hoor.
 
Noskos dank je!
Ik maak er geen brood in, daarvoor moet de temperatuur eigenlijk constant laag te zijn. De isolatie is eigenlijk onvoldoende in dit type oven. Gerechten tot 2,5-3 uur gaan uitstekend op gemiddelde temperatuur. Langer op lage temp is niet goed te controleren. Vandaar de aanschaf van de WSM. Maar houtoven is brilliant voor pizza, maar je kunt er ook gewoon mee bbq'en voor grillen van vlees/groenten of zalige ovengerechten.
 
Half uurtje 235?C, lukt dat niet? Zou perfect zijn voor mooi zuurdesembrood!
 
hoi BBQ68,
Welkom bij dit edele genootschap, vind je houtoven ook heel erg leuk  :)
 
ik sluit me geheel bij Leo aan !
 
Terug
Bovenaan Onderaan