BasBQ
Beef en Steak

Mijn laatste BBQ aanwinst

roykosmeijer zei:
Wat een schatje is het niet!?

Heel erg leuk schatje. Ik heb deze al zo'n twee jaar. Mja ik probeer hem altijd en gooi alles halverwege toch weer op mijn weber  B-) Ik zit er nog aan te denken om er hittebestendig vilt op te plakken om meer warmte binnen te houden.
 
[/quote]

Heel erg leuk schatje. Ik heb deze al zo'n twee jaar. Mja ik probeer hem altijd en gooi alles halverwege toch weer op mijn weber  B-) Ik zit er nog aan te denken om er hittebestendig vilt op te plakken om meer warmte binnen te houden.
[/quote]

Wat grappig. Ik werk er nu een paar wekne mee, vind juist dat jij redelijk afsluit (het vuur dooft erg snel na het dichtzetten van de schuiven). Temperatuur is redelijk onder controle te krijgen.
 
Net opgehaald: The Bastard Compact. Ik zat eerst te kijken naar een 13 inch maar zijn wel piepklein. En nu zag ik deze voor 399 bij Intratuin staan dus de sprong gewaagd en mijn eerste Kamado aangeschaft, gelijk een plate setter erbij. Groter is natuurlijk nog mooier, maar die kan ik hier niet binnen zetten. En in mijn buurt is dat echt wel nodig helaas, anders is hij binnen no time verdwenen. Hij is trouwens nog behoorlijk zwaar. Ik heb een Bekvam bij Ikea besteld om te modden, helaas kan ik die pas maandag halen.

Nu eerst maar eens voorzichtig voor de eerste keer opwarmen. Ben benieuwd!

the-bastard.jpg


 
Ja procureur, ribs, een kippie, dat zijn toch wel de gerechten waar ik hem voor gekocht heb. Net voor de eerste keer aangehad om een beetje met de schuiven te spelen, en dit is toch wel een stuk simpeler op een stabiele temp te houden dan de Weber volgens mij. Affijn eerst maar eens een mobiel tafeltje in elkaar zetten want het in/uit de schuur halen is echt niet fijn voor de rug.
 
Ik heb van de week een nieuw kookboek en een hamburgerpers gekregen via redditgifts, een soort secret santa die meerdere keren per jaar acties heeft (www.redditgifts.com). Erg leuk om iemand te verrassen en zelf verrast te worden

2OVhk74l.jpg
 

dannycnl

Vuurmaker
Berichten
76
Ik heb de weber vervangen voor een Weber Master Touch Premium SE-E5775.
Volgens de berichten zou er een RVS grill rooster bij moeten zitten, echter betwijfel ik dit enorm hij glimt alsof hij is verchroomd.
Heeft iemand ervaring met het RVS GBS Rooster van weber en of dit klopt.
 
Ik heb de weber vervangen voor een Weber Master Touch Premium SE-E5775.
Volgens de berichten zou er een RVS grill rooster bij moeten zitten, echter betwijfel ik dit enorm hij glimt alsof hij is verchroomd.
Heeft iemand ervaring met het RVS GBS Rooster van weber en of dit klopt.
Kan je er eens een magneet tegen houden, RVS is in principe niet magnetisch.

dinsdag mijn pakketje van vuur en rook ontvangen:
ab500c85b205541fb09310559778af15.jpg

Zaten ook nog wat varkendarmen in maar die lagen al in de frigo.
 
Gisteren binnen gekregen.
Morgen maar eens uitproberen.
(Ook meteen een test met afbeeldingen uploaden via mobiel)
14e17beb107be3ac899be8524ae9059e.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
 
Ik heb de weber vervangen voor een Weber Master Touch Premium SE-E5775.
Volgens de berichten zou er een RVS grill rooster bij moeten zitten, echter betwijfel ik dit enorm hij glimt alsof hij is verchroomd.
Heeft iemand ervaring met het RVS GBS Rooster van weber en of dit klopt.
Heb deze bbq ook en het rooster is met een iets hoger koolstof gehalte dan normaal rvs zeker wel rvs.
Hij glimt iets meer maar roest echt niet
 
de magneet vliegt vast op het rooster en dat is dan wel vreemd, de schaal die rvs is die erbij zit (warmteverdeler) reageert de magneet niet op
 
de magneet vliegt vast op het rooster en dat is dan wel vreemd, de schaal die rvs is die erbij zit (warmteverdeler) reageert de magneet niet op

Normaliter is het voor ons gangbare RVS niet magnetisch (o.a. 304,316) maar RVS kan wel degelijk magnetisch zijn, onder andere als het koudgetrokken (koudvervormd) RVS uit de 300 serie (o.a. 304, 316) is, zoals stafmateriaal. Martensitische, ferritische en duplex roestvast staalsoorten (400 serie) zijn daarentegen altijd magnetisch
Je kunt dus nooit zeggen het is magnetisch dus geen RVS.
 
Laatst bewerkt:
Waar heb je deze gekocht?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Bekijk BBQ Rotisserie Kebab spiezen set (universele set geschikt voor de meeste rotisseries / BBQ spitten) op:



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Een Thermapen Mk3, nog nooit zoveel geïnvesteerd in een thermometer maar vooruit. Was een 'koopje' voor 59,95 in de speciaalzaak. En als je daar toch bent neem je altijd wat teveel mee, dus er is ook nog een goed fileermes van Victorinox aangeschaft. Gelukkig is het salaris weer bijna binnen ;)
 
Een Thermapen Mk3, nog nooit zoveel geïnvesteerd in een thermometer maar vooruit. Was een 'koopje' voor 59,95 in de speciaalzaak. En als je daar toch bent neem je altijd wat teveel mee, dus er is ook nog een goed fileermes van Victorinox aangeschaft. Gelukkig is het salaris weer bijna binnen ;)
Beste aankoop ooit, ik heb een 4 maar dat verschilt niet zoveel met elkaar. Ben er al anderhalf jaar heel blij mee:)

Sent from my Pixel 3a XL using Tapatalk
 
Ja de Mk4 heeft een draaiend display geloof ik. Maar voor dit geld kon ik hem niet laten liggen. Sterker nog, ik heb er speciaal een end voor gereden. Was ook voor het eerst sinds tijden. Zometeen gaat een mooie longhaas op de BBQ, de Chinichurri staat al te trekken. Maar nu eerst een biertje want het is weekend!
 
Sommige RVS soorten zijn wel magnetisch:

"In tegenstelling tot de austenitische roestvast staalsoorten zijn ferritische en duplex roestvast staalsoorten wel magnetisch" https://nl.wikipedia.org/wiki/Roestvast_staal#Magnetische_en_vervormingseigenschappen

BBQ roosters zijn op zekers nooit van ferritisch RVS en al helemaal nooit van duplex gemaakt. Dat rooster is ordinair verchroomd staal. Keukenmessen zijn vaak van martensitisch RVS, dat is ook magnetisch, anders blijven ze ook niet aan een magneetstrip hangen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan