BasBQ
Beef en Steak

Mijn laatste BBQ aanwinst

Als mijn dochter naar ballet moet,doet paps altijd even een rondje door de stad.
Loop dan meestal ook even de "maxx" restpost winkel binnen meestal voor de kruiden van Dalamaya die ze daar verkopen..
Tot mijn verbazing viel ik dit keer met mijn neus in de boter..dit alles voor 22eurries  ;D :)

IMGP6349_zps322c2669.jpg
 
Roland78 zei:
Als mijn dochter naar ballet moet,doet paps altijd even een rondje door de stad.
Loop dan meestal ook even de "maxx" restpost winkel binnen meestal voor de kruiden van Dalamaya die ze daar verkopen..
Tot mijn verbazing viel ik dit keer met mijn neus in de boter..dit alles voor 22eurries  ;D :)

IMGP6349_zps322c2669.jpg

dat kun je niet laten liggen natuurlijk! topaankoop!
 
Kijk dat is nou eens een mooi voordelig wandelingetje geweest
 
Goed gekocht :-D
 
Vandaag maar even langs gegaan bij houthandel De Toekomst voor wat rookkhout. Zij leveren aan de dierenspeciaalzaak/tuincentrum ook de beukensnippers onder de naam Houtsnips.nl als bodembedekker. Naast dit gebruik is het ideaal om dit ook voor het roken te gebruiken.
Via de website had ik gelezen dat ze ook eik, els, kers en appel moesten hebben, dus even gebeld en ik kon langs komen om wat op te halen.

13703543081061_Peri.jpg


Het enige wat 'jammer' is, is dat hun grofste snipper nog kleiner zijn dan de Weber snippers. Ze hebben het ook wel als kleine plankjes maar die leveren ze in stalen kratten en dat vervoerd zo lastig in een kleine Kia Picanto :)

Tijd dus om de rookbox uit het stof te vissen, want daar gaat dit formaat snippers uiteraard uitstekend mee.
 
Het lijken grote zakken Danny duur ?
 
Boldeagle zei:
Het lijken grote zakken Danny duur ?
Grote zakken zijn ongeveer 15kg/60L en de kleine 5kg/20L.
De grote zijn ?8,- en de kleine ?4,-. Van kersen hadden ze geen grote zakken liggen op het moment, dus vandaar een kleintje genomen.
 
Op Houtsnips.nl staat overigens het verkeerde adres. Het juiste adres staat op http://rooksnips.nl/.
Nog steeds in Nieuw-Vennep, maar ergens achter op een industrieterrein.
 
Goeie tip zeg! Die ga ik ook eens proberen.
 
als daar nu veel belangstelling voor is, kunnen we misschien een aantal grote zakken kopen en die op de meating in kleinere zakjes doen voor de liefhebbers.
Ik kan me voorstellen dat niet iedereen 15 kg /60 liter wil hebben
 
Leo zei:
Ik kan me voorstellen dat niet iedereen 15 kg /60 liter wil hebben
Leo +1

De enige reden dat ik deze grote zakken heb is dat dit qua kosten per kg het meest gunstig was. Ben dan wel Indo maar blijf toch Nederlander h??!  :p
Wil mijn zakken ook wel delen met mensen als daar interesse voor is. Met deze voorraad kan ik het zelf waarschijnlijk wel een jaartje of 5 uitzingen.

Als er een grotere hoeveelheid gekocht wordt, dan is het misschien ook mogelijk om een grovere snipper te vragen of de betreffende plankjes te nemen. Wat betreft de snipper heb ik geen idee of dat met hun machines kan (appel schijnt met name moeilijk te zijn omdat dit dunne stammetjes zijn), maar vragen kan altijd.
 
en ik woon er redelijk in de buurt, dus kan dat voor de meating zo ophalen daar
 
Zet er uit als kleine snippertjes, werkt dat een beetje als rookhout?
Heb het wel eens gehad, maar toen wist ik nog niet dat je het eerst moest weken....
 
Ivo-tje zei:
Zet er uit als kleine snippertjes, werkt dat een beetje als rookhout?
Heb het wel eens gehad, maar toen wist ik nog niet dat je het eerst moest weken....
De grotere snippers gaan net aan, als je aardig wat briketten/kolen op het vuur hebt. Ze vallen er dan wel tussen maar blijven op de briketten liggen. De fijne snippers zijn idd net te fijn, maar hier kan je dan een smokerbox voor gebruiken of zoals Emiel zegt in alufolie wikkelen met een paar gaatjes.

De ??n weekt wel, de ander niet. Als je weekt heeft het als voordeel dat het hout niet direct ontbrandt wanneer je het op de briketten gooit. Voor de kleine snippers is dat zeker een voordeel. Maar gewoon een hand vol droog er op mikken en dan snel het deksel dicht werkt ook prima. Met grote(re) stukken hout is het al helemaal niet nodig om te weken. Het vocht wat in het hout trekt veroorzaakt alleen maar stoom en het is juist rook wat we willen hebben :)
 
DanBras zei:
Op Houtsnips.nl staat overigens het verkeerde adres. Het juiste adres staat op http://rooksnips.nl/.
Nog steeds in Nieuw-Vennep, maar ergens achter op een industrieterrein.

Hmm....
Ik woon nu toch al een jaar of 7 in Nieuw-Vennep maar heb echt nooit geweten dat dit bedrijf er zat.  ???

Kun je daar overigens gewoon naar binnen lopen of moet je een afspraak maken?
Wil namelijk nog appel en kersen rookhout hebben.  :)
 
pvermeij zei:
Kun je daar overigens gewoon naar binnen lopen of moet je een afspraak maken?
Wil namelijk nog appel en kersen rookhout hebben.  :)
Ja, dat moet geen probleem zijn. Verwacht alleen geen winkel o.i.d. want het is een productielocatie met opslagloods. Degene in blauwe jas aanklampen en dan gaat het goed komen :)
 
Ja hoor, ook hier nu in de collectie: The SuperFast Thermapen die vanmiddag op de klep viel.
Ook prima om de temperatuur van de ros? te controleren heb ik zojuist vastgesteld  ;)
(die was overigens geen 25.2C voordat die opmerking door een slimmerik wordt geplaatst...)

thermapen1_zpsfc09cd7a.jpg


thermapen_zpsca9e5da6.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan