BasBQ
Beef en Steak

Mijn laatste BBQ aanwinst

had het op je vraag verwijderd PeeVee  :)
 
PV zei:
Met ??n vuurtje in de 57 + muurtje bakstenen en flinke bak water houd ik het ook wel 6 uur op 140 graden met een schoorsteentje briketten en op het rooster nog een stuk of 10 "koude" briketten. Ik heb het idee dat het met 2 vuurtjes eerder einde oefening is, toch? Is maar een gevoel hoor.

Pleun. Ik ben technisch niet goed genoeg onderlegd om daar een eensluidend antwoord op te geven.
De meeste van mijn sessies duren drie uur dus heb geen andere methodes geprobeerd.
Probeer wat je met je 57 doet te herhalen met je 67, zelfde stenen, briketten etc en kijk hoe hij reageert. Denk dat je aangenaam verrast zal zijn.
 
Ja ik denk dat het ook wel mee zal vallen eerlijk gezegd. Ik zit op de WSM57 met luchttoevoer dicht + 4 bakstenen + 2 liter water in de opvangbak lang (6 uur) en constant op 140 graden. Vuurtje bestaat dan uit een stuk of 10 briketten onaangestoken en daar een schoorsteentje brandende bovenop. Ik verwacht dat een vergelijkbaar, of misschien iets groter, vuurtje in de WSG67 gewoon net zo lang brandt. Ik had met een enkel vuur aanvankelijk het probleem dat de kant van het vlees die "direct zicht" op het vuur had, wat harder ging maar met de bakstenen "fire wall" lijkt dat probleem grotendeels verholpen. Enige probleem is nu: hij is nog zo mooi, bijna zonde om vies te maken :'(
 
Vandaag bij het tuincentrum jd rookhout en sweet baby ray gekocht.
 
PV zei:
Ja ik denk dat het ook wel mee zal vallen eerlijk gezegd. Ik zit op de WSM57 met luchttoevoer dicht + 4 bakstenen + 2 liter water in de opvangbak lang (6 uur) en constant op 140 graden.....

PV, ik snap er geen bal meer van, heb jij nu ook een WSM57?
Je blijft ons verrassen!  :D 
Je herinnert je mogelijk nog de discussie met Noskos en mijzelf vorige week zaterdag....
 
Typo denk ik, waar het hart van vol is ;)
 
RedFox zei:
PV, ik snap er geen bal meer van, heb jij nu ook een WSM57?
Neee... what Noskos said... ik bedoelde uiteraard OTS57. Ik moet nog beetje wennen aan de afko's maar ik merk dat ik het tegen vrienden / kennissen ook al over de "OTS57", "OTG67", "ProQ" en "EOS" heb dus het gaat de goede kant op geloof ik  8)
 
Mijn nieuwe aanwinst is eindelijk binnen.
Erg blij mee  :)
Daar ga ik veel plezier aan beleven.

8635240246_699eeeb2a3.jpg



Mac
 
Zo Mac dat is een best blok rookhout ;D
 
mooi blokje Marcel  :)
 
Eh........newbie als ik nog ben met dit geweldige apparaatje.
Ik was hem vergeten aan te zetten, en ja dan valt ie niet op op een plankje  :-[

8634134203_6f3430d282.jpg


Het gerucht gaat, dat sneller dan deze niet bestaat.  :D

........waar heb ik 'm nu weer neer gelegd  :eek:

Mac
 
Ik lach hard!
 
Je hebt er weer leuk speelgoed bij Mac! Veel plezier ermee... ;)
 
Wel handig zo'n camouflage thermopen, moet hij alleen niet in het gras vallen ;).
 
Terug
Bovenaan Onderaan