BasBQ
Beef en Steak

Mijn laatste BBQ aanwinst

Haha.....ik wil net zeggen dat BBQ's wegdoen (of ?berhaupt iets weg doen) niet echt in mijn aard zit. Als ik in de tuin ga graven dan weet ik zeker dat ik nog ergens een oud goedkoop mini BBQ-tje zal vinden van een paar gulden uit mijn Pre-Weber tijd. Al 20 jaar ongebruikt maar nog steeds aanwezig.
Heeft dan wel weer een gietijzeren roostertje wat nu weer van pas zou kunnen komen. Dus wie wat bewaard heeft wat :p

En mocht er ooit een eitje komen, dan blijft de rest dus gewoon mooi staan (zei hij nog voordat er een discussie met vrouwlief gevoerd moet worden) ;)
 
Zo'n intratuin op 2e paasdag.. Altijd lastig om je in te houden!
5EE69F99-EC44-4EA0-A435-BC9D98F4F858-98430-00000DC7E1D21FB1_zpsb9e1df82.jpg
 
En nu snel de kolen/briketten erin en vies maken die bakken!
Ze zijn erg handig als je in je OTP snel van direct naar 2-zijdig indirect wilt, handiger dan de inklik-rekjes
 
Het vlees is zwak :p Niet kopen is een gevecht met de natuur; dat verlies je uiteindelijk dus kun je er maar beter aan toegeven ;)
 
Weerl leuke aanwinsten !

Mijn vrouw dreigt me onder curatele te zetten...... ;)
 
structor zei:
Boldeagle zei:
Weerl leuke aanwinsten !

Mijn vrouw dreigt me onder curatele te zetten...... ;)
Luister jij daarna dan




(ze lezen toch niet mee he  :-[)
Hoeveel vrouwen heeft hij dan? Nu ben ik ook nieuwsgierig ;)
 
Dominique zei:
structor zei:
Boldeagle zei:
Weerl leuke aanwinsten !

Mijn vrouw dreigt me onder curatele te zetten...... ;)
Luister jij daarna dan

(ze lezen toch niet mee he  :-[)
Hoeveel vrouwen heeft hij dan? Nu ben ik ook nieuwsgierig ;)

Gewoon ouderwets 1, en daar laat ik het ook bij. Dit modelletje bevalt me prima  ;)
 
Boldeagle zei:
Dominique zei:
structor zei:
Boldeagle zei:
Weerl leuke aanwinsten !

Mijn vrouw dreigt me onder curatele te zetten...... ;)
Luister jij daarna dan

(ze lezen toch niet mee he  :-[)
Hoeveel vrouwen heeft hij dan? Nu ben ik ook nieuwsgierig ;)

Gewoon ouderwets 1, en daar laat ik het ook bij. Dit modelletje bevalt me prima  ;)
Niks mis met ouderwets. Vroegah was alles toch beter, ook de kwaliteit van de vrouw, dus als jij er nog zo een hebt? Vasthouden, en niet laten gaan.
 
Weber OTG 67 (rechts) maakt de verzameling wel compleet. Wauw wat een gave Q... Nu heb ik wel even genoeg... denk ik  ;D

2013-04-03-bbq-1_s.jpg


 
Gefeliciteerd, die 67 is top heb hem zelf ook.
Was eerst wel bang dat het een briketten slurper zou zijn, maar hij gebruikt eigenlijk net zoveel kolen als de 57. Tip, gebruik de bijgeleverde brikettenbakjes.
 
Ja echt mooi ding, imposant. Zijn de roosters nou RVS Frits, of is het vernikkeld? Briketten bakjes voor en achter, dus 2 "vuurtjes" bedoel je? Ik heb op de 57 maar ??n "vuur" (achter), ik had het idee dat het dan wat beter (efficienter) bleef branden maar kan ook wel eens twee proberen.
 
PV zei:
Ja echt mooi ding, imposant. Zijn de roosters nou RVS Frits, of is het vernikkeld? Briketten bakjes voor en achter, dus 2 "vuurtjes" bedoel je? Ik heb op de 57 maar ??n "vuur" (achter), ik had het idee dat het dan wat beter (efficienter) bleef branden maar kan ook wel eens twee proberen.

Pleun,  mijn rooster is geen RVS of het vernikkeld of verchroomd is weet ik niet maar ze zijn een stuk zwaarder en degelijker dan de 57.
Ik gebruik meestal aan beide kanten vuur en in het midden de waterbak (RVS bak van de Ikea ;) ).
Met de 57 gebruik ik altijd de kolenrails maar dan kan ik ook maar drie uur werken op 175 C met een volle starter.
Bij de 67 heb ik het idee dat er misschien nog wel meer in zit.
Ben benieuwd wat jou ervaringen zijn met het verbruik bij de 50-50 methode.
 
@ PV, je kunt nu goed tekeer gaan daar aan die Riviera.... :)
Ik zie ook dat je van 4 x de letter "e" afscheid hebt genomen.
Succes en plezier met het nieuwe speelgoed.
 
Ik gebruik zelf niet de bijgeleverde bakjes, maar heb de 67 ingericht volgens de splitgrill methode. Bij mij is dat een kolengedeelte afgezet met bakstenen in alufolie gewikkeld (in totaal incl. bakstenen ongeveer 1/3 deel van het kolenrooster) en de rest van het kolenrooster ook afgedekt met alufolie.

Voor PP vul ik het kolengedeelte met chunks hout en ongeveer een 3/4 starter koude kolen geconcentreerd aan ??n kant. Er gaat dan een 1/2 starter hete kolen aan de andere kant. Met de luchttoevoer bijna helemaal dicht (ongeveer 1mm open) kan ik dan bij een constante temperatuur van 130-140 graden zonder bij te vullen 7-8 uur vooruit.
 
Met ??n vuurtje in de 57 + muurtje bakstenen en flinke bak water houd ik het ook wel 6 uur op 140 graden met een schoorsteentje briketten en op het rooster nog een stuk of 10 "koude" briketten. Ik heb het idee dat het met 2 vuurtjes eerder einde oefening is, toch? Is maar een gevoel hoor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan