Gezien het zachtjes aan een soort van traditie wordt om in het weekeind de BBQ te ontsteken stond voor dit weekeind Spareribs op de planning. Nu had ik in een ver verleden dit wel eens gemaakt maar dat was, op zijn zachtst gezegd niet echt een suc6.
Om te zorgen dat het nu wel een suc6 zou worden heb ik me in de receptenboek gestort en hier diverse recepten gevonden welke ik wel wilde toepassen. Uiteindelijk besloten om het volgende recept toe te passen : http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?topic=11600.0 en een beetje van mezelf.
Zoals te doen gebruikelijk heb ik ook van deze sessie weer een fotorapportage gemaakt.
De slachtoffers, of zal ik zeggen de proefkonijnen.
Vervolgens het ontvliezen,
Wassen,
droogdeppen,
licht kruiden met de volgende ingredi?nten,
Insmeren met gele mosterd (amerikaanse mosterd)
rubben met Magic Dust,
klaar met de voorbereiding, inpakken, in de koelkast en morgen bereiden,
Volgende morgen, op de BBQ, (ze zien er nu al lekker uit en ruiken fantastisch)
Om de 3 kwartier besprenkelen met de genoemde vloeistof in het recept, (foto is na 2 uur op de Q)
Na 3 uur op de Q worden ze de aluminium folie ingepakt. Uiteraard wel nadat de boter, rietsuiker en honing zijn aangebracht.
2 gedaan nog 2 te gaan lijkt wel werk.
Allemaal ingepakt en weer terug op de Q.
Na deze periode bleken de ribben al zodanig gaar dat ze bijna van het bot afvielen.
Nog heel even zo op de BBQ gelegd.
Vervolgens op tafel,
en dit vindt de familie er van:
en dan kun je wel zeggen dat deze sessie best suc6vol is geweest.
Mag het nog een keer maken hebben ze gezegd.

Bedankt voor het kijken.
Om te zorgen dat het nu wel een suc6 zou worden heb ik me in de receptenboek gestort en hier diverse recepten gevonden welke ik wel wilde toepassen. Uiteindelijk besloten om het volgende recept toe te passen : http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?topic=11600.0 en een beetje van mezelf.
Zoals te doen gebruikelijk heb ik ook van deze sessie weer een fotorapportage gemaakt.
De slachtoffers, of zal ik zeggen de proefkonijnen.

Vervolgens het ontvliezen,

Wassen,

droogdeppen,

licht kruiden met de volgende ingredi?nten,

Insmeren met gele mosterd (amerikaanse mosterd)

rubben met Magic Dust,

klaar met de voorbereiding, inpakken, in de koelkast en morgen bereiden,

Volgende morgen, op de BBQ, (ze zien er nu al lekker uit en ruiken fantastisch)

Om de 3 kwartier besprenkelen met de genoemde vloeistof in het recept, (foto is na 2 uur op de Q)

Na 3 uur op de Q worden ze de aluminium folie ingepakt. Uiteraard wel nadat de boter, rietsuiker en honing zijn aangebracht.

2 gedaan nog 2 te gaan lijkt wel werk.

Allemaal ingepakt en weer terug op de Q.

Na deze periode bleken de ribben al zodanig gaar dat ze bijna van het bot afvielen.
Nog heel even zo op de BBQ gelegd.

Vervolgens op tafel,

en dit vindt de familie er van:

en dan kun je wel zeggen dat deze sessie best suc6vol is geweest.
Mag het nog een keer maken hebben ze gezegd.

Bedankt voor het kijken.