BasBQ
Beef en Steak

Mijn eerste keer Spare ribs

 
 

RvH6511

Pitmaster
Berichten
822
Gezien het zachtjes aan een soort van traditie wordt om in het weekeind de BBQ te ontsteken stond voor dit weekeind Spareribs op de planning. Nu had ik in een ver verleden dit wel eens gemaakt maar dat was, op zijn zachtst gezegd niet echt een suc6.
Om te zorgen dat het nu wel een suc6 zou worden heb ik me in de receptenboek gestort en hier diverse recepten gevonden welke ik wel wilde toepassen. Uiteindelijk besloten om het volgende recept toe te passen : http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?topic=11600.0 en een beetje van mezelf.

Zoals te doen gebruikelijk heb ik ook van deze sessie weer een fotorapportage gemaakt.

De slachtoffers, of zal ik zeggen de proefkonijnen.
eyeI7Tn.jpg


Vervolgens het ontvliezen,
CKzBb0j.jpg


Wassen,
e883ow0.jpg


droogdeppen,
wBZ4UCv.jpg


licht kruiden met de volgende ingredi?nten,
HfeXujA.jpg


GUuFxQi.jpg


Insmeren met gele mosterd (amerikaanse mosterd)
YWWGK92.jpg


rubben met Magic Dust,
H97UjHf.jpg


klaar met de voorbereiding, inpakken, in de koelkast en morgen bereiden,
Ie43oSA.jpg


jM0C8L9.jpg


Volgende morgen, op de BBQ, (ze zien er nu al lekker uit en ruiken fantastisch)
eKhUt73.jpg


Om de 3 kwartier besprenkelen met de genoemde vloeistof in het recept, (foto is na 2 uur op de Q)
pjD1wic.jpg


wYKf86G.jpg


Na 3 uur op  de Q worden ze de aluminium folie ingepakt. Uiteraard wel nadat de boter, rietsuiker en honing zijn aangebracht.
ea7ITeT.jpg


wagjwYb.jpg


2 gedaan nog 2 te gaan lijkt wel werk. :D
IqWNeHK.jpg


Allemaal ingepakt en weer terug op de Q.
aQjEled.jpg


DgoWQgt.jpg


Na deze periode bleken de ribben al zodanig gaar dat ze bijna van het bot afvielen.
Nog heel even zo op de BBQ gelegd.
l1ZAGMo.jpg


Vervolgens op tafel,
ZkmtnqA.jpg


en dit vindt de familie er van:
GrXVlA5.jpg


en dan kun je wel zeggen dat deze sessie best suc6vol is geweest.
Mag het nog een keer maken hebben ze gezegd. :D :D

Bedankt voor het kijken.
 
Gaat de goede kant op! En dat wassen kun je overslaan hoor volgende keer. Dat draagt nergens aan bij.
 
Lekker hoor! Ik krijg er trek van.

En idd het wassen is niet nodig.
 
Dat gaat smullen worden straks, ik weet het zeker!
 
Goede bezig. Bij mij liggen de ribbetjes er ook op. Ziet er smakelijk uit zeg.
Lust ik vast.


succes met het laatste stukje. Ik neem aan dat je ze zo nog gaat moppen.

 
wtavaneijsden zei:
Goede bezig. Bij mij liggen de ribbetjes er ook op. Ziet er smakelijk uit zeg.
Lust ik vast.


succes met het laatste stukje. Ik neem aan dat je ze zo nog gaat moppen.

Jazeker, nu eerst nog 1,5 uur in de boter, honing en rietsuiker en dan nog een uurtje zonder folie en geregeld moppen met bbq saus..... (kan niet wachten..)
 
noskos zei:
Gaat de goede kant op! En dat wassen kun je overslaan hoor volgende keer. Dat draagt nergens aan bij.

Waarom draagt het nergens aan bij? Moet zeggen dat als je de vloeistof er overheen brengt de rits er zeer appetijtelijk uitzien en het vocht trekt direct de ribbels in dus je zou zeggen dat ze wat "vochtiger, malser" blijven of is dat maar een idee van mij??
 
je bent lekker op weg, ziet er goed uit
 
Goed bezig hoor dat gaat smullen worden.
Met het wassen wordt denk ik bedoeld zoals op je 3de foto waar je de ribs onder de kraan houd.  ;)
 
-Danny- zei:
Goed bezig hoor dat gaat smullen worden.
Met het wassen wordt denk ik bedoeld zoals op je 3de foto waar je de ribs onder de kraan houd.  ;)

Klinkt logisch als je dit zo zegt.
Was alweer veel te ingewikkeld aan het denken (en dus te reageren) :D :D
 
Ziet er heerlijk uit, ik loop al vast naar de vriezer ribbels klaarleggen!
 
Die zien er lekker uit.  En als de juri zegt nog eens maken  :)

Ik spoel de ribben meestal ook om zoveel mogelijk de kleine stukjes bot te verwijderen.  Is gewoon aangenamer als die er niet meer opzitten  :blush:

Werner.
 
Resultaat mag er wezen, lekker hoor!
 
Om nom nom
 
Die zien er heerlijk uit. Dat wassen met water na het ontvliezen zou ik ook overslaan.
 
ach baat het niet het schaad ook niet. als je er een beter gevoel bij heb, waarom niet. ik doe het niet. maar heb nu niet het idee dat het iets uitmaakt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan