BasBQ
Beef en Steak

Mijn eerste keer....... PP

Veel succes vannacht, de voorbereidingen zijn in ieder geval goed!

Ik zou trouwens niet sprayen, dat verstoord alleen de temp in je bbq maar. En if you're looking you aint cooking.
 
Tot zover het niet sprayen. Het afgelopen uur zakte de temperatuur in, dus de ketel maar even open gedaan. En ja inderdaad de brandstof voorraad was redelijk tanende, er lagen alleen nog briketten aan de buitenzijde. Dus briketten bijgevuld appelsap in de plantenspuitje gedaan (toch ook maar een scheut rum toegevoegd).

Vanwege het tijdstip een foto met flits en mogelijk wat onscherp, begin een beetje moe te worden.
_MG_6932.JPG
 
Om 4 uur begon mijn rooster thermometer te piepen 120 graden, ik kon hem niet met de schuifjes tegenhouden. Ik heb uiteindelijk maar wat briketten verwijderd, ik had de brandende briketten dus niet netjes boven opgestapeld, dus er branden er te veel te heftig. Tegelijkertijd nog maar een keer wat ge-sprayed. Nu om 4:30 lijkt alles weer onder controle en ga ik maar eens een filmpje op zetten.
 
Hij ziet er al lekker uit.
Wat is je kerntemperatuur nu.
 
je bent er zo ongeveer zeker?
 
Mac zei:
Ben aan het werk.]
En dan gewoon tijd hebben om ff te spieken naar Structor's PP  :)

Zo'n baan zoek ik ook nog.

Mac

Je moet wel op zaterdag en bij nacht en ontij werken met zo'n baan, terwijl de meeste mensen dan nog lekker in bed liggen naast moeders (of buiten in de hangmat naast de Q). ???


Hoe is de PP structor? Ik begin honger te krijgen. 8)
 
Hij zag er al mooi uit op de foto zeg!
 
Ik vind het stoer.
 
Je moet wel op zaterdag en bij nacht en ontij werken met zo'n baan, terwijl de meeste mensen dan nog lekker in bed liggen naast moeders (of buiten in de hangmat naast de Q).
O crap, die baan heb ik al ( Dacht dat het ook makkelijker kon)  :(

Kom op met die PP Structor, ik heb er wel trek in !
Ons een beetje lopen Teasen, en dan zelf op eten zeker  :)

Mac
 
En hoe staat het ermee?
 
Om 6 uur 's ochtends was het zover, de ikea thermometer begon te piepen. Mijn jongste dochter werd er ook wakker van, dus eerst naar boven gerend om the SWHTBO ook niet wakker te hebben  ::). Mijn jongste dochter gauw in de kleren en voor een filmpje gezet. Daarna ben ik naar mijn vlees terug gerend (nog steeds op een kern temperatuur van 88 graden). Toen ik het deksel lichte was dit mijn aanblik:
_MG_6938.JPG

Ik heb het vlees in de folie gezet onder deskundige aanwijzingen van mijn jongste (de film was minder interessant dan papa). Daarna ben ik een hut gaan bouwen om de rust in huize Metselaar nog een beetje te bewaren  :D.

Om 9 uur ben ik mijn bed in geschopt door mijn vrouw en om 11 uur vond ik het wel genoeg, mijn werk was nog niet klaar. De rest ligt ik toe met een aantal fototjes, die spreken voor zich....
_MG_6941.JPG

_MG_6946.JPG

_MG_6948.JPG

_MG_6951.JPG




Mac zei:
Kom op met die PP Structor, ik heb er wel trek in !
Ons een beetje lopen Teasen, en dan zelf op eten zeker  :)
Klopt  :-[ en ik kan rustig zeggen dat het de lekkerste PP was die ik ooit zelf heb klaar gemaakt  :D.

Wat een geweldig leuke sessie om te doen, voor herhaling vatbaar. Leuk ook om via het internet wat volgers te hebben, die je met advies kunnen bij staan!!!

 
ik kan rustig zeggen dat het de lekkerste PP was die ik ooit zelf heb klaar gemaakt

ja, dat geloof ik meteen, na het zien van al die lekkere foto's.
Het ziet er goed uit Structor.

Dit gaat vast een Knorretje waard zijn :)

Mac
 
dat ziet er prachtig uit Structor,

Ik denk ook wel dat ik je mag feliciteren met je knorretje.
Wat een heerlijke ervaring is dat he, zo'n eerste keer zelf pp maken, die vergeet je nooit meer.
 
Ik vond het zo 's nachts wel heerlijk rustgevend. Ik heb nu alleen wel een kleine spijker in mijn kop, maar we gaan het zeker nog een keer overdoen! Wat is PP lekker zeg, vooral in combinatie met die coleslaw.
Er borrellen wel wat ideetjes in mijn hoofd om 2 van mijn hobbies wat dichter bij elkaar te brengen (thuis automatisering en bbq-en). Het lijkt me wel makkelijk als er een temperatuur logger mee loopt die je vanaf binnen kunt monitoren en gelijk de data in grafiekje gooit. Ik weet dat je ze kant en klaar kunt kopen, maar ik heb nog wat spulletjes liggen dus wellicht ga ik zelf lekker freubelen. Ik had ook al gezien dat nosmo hiermee aan de hobby  was.
 
Ziet er goed uit Structor, gefeliciteerd met je knorretje!
 
Terug
Bovenaan Onderaan