BasBQ
Beef en Steak

Mijn eerste berichtje

  • Onderwerp starter Steak-van-Freek
  • Startdatum
S

Steak-van-Freek

Gast
Hallo mede bbq fans,

Aangezien mijn bbq hobby steeds meer op een verslaving begint te lijken, heb ik me maar op dit forum aangemeld. Hier begrijpen mensen me namelijk ;) Mijn naam is Freek en ik woon in Amsterdam en mijn bbq leven is pas 4 maanden oud. Voor deze tijd maakte ik ook de mooiste bbq creaties alleen waar op ik dat deed was nauwelijks een bbq te noemen.
b4wcih.jpg

Het echte avontuur begon toen ik een weber voor mijn verjaardag kreeg. Ik moet er wel bij zeggen dat het een Weber 47cm Compact is, maar mijn mening is dat een echte bbq held op alles goed kan koken. Mijn moeilijkste gerecht was dan ook een stukje bovenrug van een koe van 3,5 kg.
2mcft6b.jpg

2nsmiww.jpg


In Juni heb ik mee gedaan aan een bbq wedstrijd met Jullius Jaspers als jury voorzitter. Deze wedstrijd heb ik gewonnen en daarmee heb ik ook een large big green egg gewonnen. Deze wedstrijd heb ik gewonnen met een warm gerookte tropische entrecote met een gegrilde peer, paprika salade met avocado, waterkers en een knoflook limoen dressing en als bij gerecht heb ik er een courgette sandwich bij gemaakt met geiten kaas en champignon. Inmiddels staat het ei bijna elke dag aan.
2v3q1j4.jpg

Cola kip, deze was goddelijk
1fg2u1.jpg

Hele kabeljauw gerookt bij 80 graden voor 3 uur op appelhout
919ehi.jpg

Pizza
2z518cz.jpg

Kufte met gegrilde aubergine geitenkaas salade
2czf05s.jpg


Nou dit was dan mijn eerste post

tot de volgende
 
Welkom Freek op dit fijne forum en inderdaad foto,s zijn hier belangrijk, want hier zeggen ze dat het niet is gebeurd als er geen foto,s zijn :)
 
Is al gelukt, via dropbox doen ze het niet, dus even ergens anders gezet
 
Ik ben benieuwd naar je creaties, zo'n wedstrijd win je nie zomaar...
 
Van harte welkom hier Freek!!
 
Chef Martin zei:
Welkom Freek, veel plezier bij het genootschap. Natuurlijk ook gefeliciteerd met het winnen van de wedstrijd. Dat is een prestatie om trots op te zijn.
Je ei ziet er trouwens (nog) wel opvallend wit uit

Dit was ook toen hij net binnen was. Heb er net even een foto van gemaakt.
a1qv40.jpg

Zo ziet hij er nu uit.
 
Steak-van-Freek zei:
Chef Martin zei:
Welkom Freek, veel plezier bij het genootschap. Natuurlijk ook gefeliciteerd met het winnen van de wedstrijd. Dat is een prestatie om trots op te zijn.
Je ei ziet er trouwens (nog) wel opvallend wit uit

Dit was ook toen hij net binnen was. Heb er net even een foto van gemaakt.
a1qv40.jpg

Zo ziet hij er nu uit.
Zo hoort een ei er uit te zien ;D
 
Welkom Freek op het forum en je hebt daar een paar mooie gerechten klaar gemaakt ziet er allemaal goed uit.
 
Hoi Freek,

Van harte welkom bij het Genootschap!
 
Ha Freek welkom hier! Zo te zien aan je balkon, is het maar goed dat je geen BGE XL gewonnen hebt..... Maar wel tof zo'n prijs winnen zeg, daar zul je blij mee geweest zijn.
 
hoi Freek,
welkom bij dit edele genootschap
 
Hoi Freek, welkom hier. Mooie binnenkomer overigens !
 
Wat een prachtig intro en een toepasselijke naam haha, welkom Freek
 
Welkom op ons gezellige forum Freek!
 
Terug
Bovenaan Onderaan