BasBQ
Beef en Steak

Mijn allereerste gerecht op een otp57 , een BCC

 
 

mitch01

Stoker
Berichten
267
Alweer een paar weken geleden mijn eerste BCC (2stuks) gemaakt op de q
Niet helemaal volgens de recepten hier op het forum maar van een YouTube filmpje.

Ik moest natuurlijk gelijk een "echt" gerecht maken op mijn nieuwe q dus de familie woensdag maar verteld dat ik het eten zou regelen de volgende dag,
Dus woensdagavond nog snel even naar de super en 2 kippetjes gekocht en de kruiden en sausjes waarmee ik hem moest gaan marineren.
Dat alles heb ik woensdagavond nog gedaan en de kippetjes ingepakt in de koelkast gezet.

Donderdag: toen ik thuis kwam uit mijn werk gelijk voor de eerste keer de q aangestoken (met starter) en de kolen aan 2 kanten van de q geplaatst . De  (dome) temperatuur bleef mooi rond de 150 graden en ik dacht dat dames er zo'n 2 uur op hebben gestaan
Ik had nog geen thermometer maar ze waren goed gaar (misschien net iets te gaar)

We hebben ff moeten wachten met z'n allen maar wel met het voordeel dat iedereen heel erg honger had haha
Zelf was ik ook best tevreden vooral omdat het de allereerste keer was .

7ebugygu.jpg


de kippetjes voordat ze erop gingen nog een beetje ingesmeerd met de marinade/saus

a8e5upaq.jpg


Ik had er al 1 afgehaald , toen bedacht ik me dat er nog een foto genomen moest worden


misschien wel goed genoeg voor een badge?????????? We gaan evengoed gewoon door met q-en voor
vanavond liggen de MOINKballs 50stuks al klaar en zaterdag mijn eerste PP

Groeten Michel


 
Ik denk het wel hoor, gefeliciteerd met je Tokkie! ( even wachten tot Dennis of Frits hem plaatst, maar het komt vast goed).
 
Mooi kippetje. Eet smakelijk!! Gefeliciteerd met je tokkie en de eerste succesvolle sessie.

(Hoedt u....is errug verslavend)

2 uur op 150 graden Celsius komt inderdaad wel wat ruim over. Op de kamado wordt bij bijna dezelfde dome temperatuur een kerntemperatuur van 80-85 bereikt in ongeveer 1 1/4 uur.

 
Mooi kippetje hoor. Temperatuur meter is hier wel erg handig. Gefeliciteerd met je tokkie.
 
lekker die kippetjes,
gefeliciteerd met je tokkie
 
Mooi kippetje, gefeliciteerd met je tokkie(denk ik toch)
 
Welkom bij de Tokkie club!! ::)
 
Moet ik ook een keer weer eens maken.
Smaakt altijd goed.
 
Mooie chickenrun hoor, gefeliciteerd met je tokkie.

Ik zet mijn chickies vaak op het kolenrooster met aan beide kanten kolen, temperatuurprobe in de borst en dan op temperatuur garen. Als je nog een keer een bcc maakt, probeer het eens!
 
Goed gemaakt, zal zeker gesmaakt hebben!
 
Hoppa, tokkie in de knip ;)
 
Ziezo, weer een member extra bij onze tokkie club! Gefeliciteerd!!
 
Mooie run en lekker kippie  :p
 
Gefeliciteerd met je Tokkie
 
Bedankt allemaal met de hartverwarmende felicitaties ;D
 
en nog een felicitatie hier ;) congrats!
 
Terug
Bovenaan Onderaan