Beemer
Sprokkelaar
Vorige week de trotse bezitter geworden van een BGE-L.
Als eerste BCC gemaakt; helaas geen foto's van gemaakt, want ik ben nogal druk geweest met het inregelen van de temperatuur. Daar moet ik wel aan wennen als je in het verleden grotendeels gegrilled hebt.
Gisteren maar eens MOINK balls gemaakt, ge?nspireerd door dit forum :blush:
Eerst de BGE maar eens aangestoken en de ingredienten bij elkaar gedaan:
Balletjes gedraaid, rub (combi van Sligro BBQ rub met extra basterdsuiker) ontbijtspek gewikkeld en prikkertjes erin:
Nog wat hickory op het vuur gegooid en temperatuur zo goed mogelijk ingeregeld en stabiel gehouden op ca. 110 gr. Celsius
:
Eerste tussenstand na een uurtje op de BGE:
Ik heb gekozen voor de SBR Brown sugar / Hickory en nog een half uurtje op de BGE en kerntemperatuur gecontroleerd..... 72 gr. C. :
Dit is het resultaat:
Ik moet nog erg wennen aan de regeling van de temperatuur, maar dat is denk ik een kwestie van proberen en doen. Was best trots en verbaasd dat ik het nu vrij snel voor elkaar had!
De MOINK balls waren thuis een groot succes.
Mijn enige, eigen kanttekening vond ik dat de MOINK balls aan de pittige kant waren. Ik ben voorzichtig met peper geweest, maar denk zelf dat de knoflook (5 teentjes op een 1 kilo gehakt :blush: ) de oorzaak is. Wellicht dat iemand anders daar een ideetje over heeft waardoor het kan komen; dan kan ik de volgende keer er rekening mee houden....
Wat mij betreft een succes en voor herhaling vatbaar!
Groet,
Richard
Als eerste BCC gemaakt; helaas geen foto's van gemaakt, want ik ben nogal druk geweest met het inregelen van de temperatuur. Daar moet ik wel aan wennen als je in het verleden grotendeels gegrilled hebt.
Gisteren maar eens MOINK balls gemaakt, ge?nspireerd door dit forum :blush:
Eerst de BGE maar eens aangestoken en de ingredienten bij elkaar gedaan:

Balletjes gedraaid, rub (combi van Sligro BBQ rub met extra basterdsuiker) ontbijtspek gewikkeld en prikkertjes erin:

Nog wat hickory op het vuur gegooid en temperatuur zo goed mogelijk ingeregeld en stabiel gehouden op ca. 110 gr. Celsius

Eerste tussenstand na een uurtje op de BGE:

Ik heb gekozen voor de SBR Brown sugar / Hickory en nog een half uurtje op de BGE en kerntemperatuur gecontroleerd..... 72 gr. C. :

Dit is het resultaat:

Ik moet nog erg wennen aan de regeling van de temperatuur, maar dat is denk ik een kwestie van proberen en doen. Was best trots en verbaasd dat ik het nu vrij snel voor elkaar had!

Wat mij betreft een succes en voor herhaling vatbaar!
Groet,
Richard