BasBQ
Beef en Steak

Met kreeft gevulde ossehaas (BBQ Pit boys style)

 
 

bruijnmeister

Vuurmaker
Berichten
60
Geinspireerd door het gerecht van de BBQ Pit Boys dacht ik van zoiets wil ik vanavond eten.
Lobster Stuffed Filet Mignon Steak by the BBQ Pit Boys

Bij  visboer op de markt 3 kreeften gekocht en bij de slager een kg ossehaas gehaald en in drie stukken gesneden.

2012-06-02183315.jpg


Vervolgens de drie kreeften gekookt en af laten koelen en het staartvlees in stukjes gesneden.

2012-06-02183352.jpg


Vervolgens een vulling gemaakt van twee beschuitjes, bosje bosui, een stengel sellerie en 2 teentjes knoflook fijn gesneden. Dit gemixed in de koekepan en de kreeft erbij gedaan.
2012-06-02183341.jpg


Ook de saus gemaakt van vleesbouillon, zout, peper en room.

(Aangezien ik nog geen skillets heb moest ik dit helaas even binnen op het fornuis bereiden.)

De ossehaas in drie stukken gesneden en ingesneden zodat je ze kan vullen. Vervolgens heb ik er twee omwikkeld met ontbijtspek en de derde zonder ontbijtspek maar afgesloten door het puntje van de ossehaas terug te plaatsen.

Het resultaat
2012-06-02195049.jpg


2012-06-02195036.jpg


Mijn indruk:
Je kunt omdat je spek gebruikt, wat een hele andere smaak geeft aan de ossehaas ook gewone biefstuk gebruiken. (Dit omdat bij de derde zonder spek de smaak van de ossehaas veel beter te proeven was.)
Zeker leuk om dit zo eens te maken en het smaakte ook wel lekker maar geef mij mijn ossehaas maar gewoon naturel met alleen een beetje peper en zout!
 
Ik heb even naar het filmpje ook zitten kijken, op zich een mooi, decadent recept maar als ik eerlijk mag zijn vind ik het een beetje zonde van de kreeft. Die zou ik persoonlijk gewoon zo serveren, gegrild van de barbecue. En wat betreft de smaak van ossenhaas, heeft dat smaak dan?!? ;)
In de meeste Amerikaanse steakhouses krijg je je filet mignon omwikkeld met bacon, is gewoon de klassieke combinatie. Wordt natuurlijk ook met een reden gedaan, omdat het zulk mager vlees is zorgt de bacon ervoor dat het niet zo snel uitdroogt.

Daarbij zoals zij hun filets vullen, ??n voor ??n en dan de kreeft lekker in de pan laten liggen terwijl hij al is gekookt, ik durf te wedden dat de kreeft die in die laatste ging gewoon rubber is :(
 
Mooi gemaakt, maar ook ik zou de kreeft appart eten.
 
Wat ik erg leuk vind, is dat je dit dus gemaakt hebt, en eerlijk zegt wat je er van vond. Daar houd ik van, niet mooier maken dan het is, gewoon eerlijk. Leuk!
 
gaaf dat je dit soort gerechten gewoon gaat maken, dat is het leukste.
Het lijkt je wat, je begint eraan en na afloop zeg je ja het was lekker of nee, volgende keer iets anders of op een andere manier
 
Terug
Bovenaan Onderaan