BasBQ
Beef en Steak

Met de BBQ op vakantie.

 

hnijveen

Kooltjesharker
Berichten
177
We gaan weer lekker met de camper weg. Nu wil ik ook graag een bbq mee. Thuis hebben we een bge, maar ik zit me toch af te vragen of een gas bbq ook iets is. We kijken nu naar de WGA (gas of kolen) of de cobb. Wat zijn jullie tips? Is gas wel wat (tov kolen) en WGA of Cobb? Ik hoor het graag.

Thanks,
Harold
 
Frits zal de kolen WGA bedoelen, maar let op, in Frankrijk mag je vaak niet op kolen bbqen, dus ga at even na voor je iets koopt
 
Klopt Leo, daar denk ik ook aan. Vandaar gas, ik heb niet zoveel ervaring met gas - maar kan me prima voorstellen dat ik de rook mis.
 
De WGA gaat hier ook altijd mee, wij gaan naar Itali?. Daar mag je ook niet op elke camping met kolen bbq-en. Dat is dan duidelijk, die campings bezoeken we niet. Dat is onze keuze. Wil je niet zo rigide zijn, dan zou je voor een gasWGA kunnen kiezen. Door zijn vorm practischer dan een ronde cobb.
 
neem je ze toch beide mee gas en kolen grijp je nooit mis
 
Ook op een gas bbq kun je een pakketje rooksnippers in alufolie leggen. werkt prima. Ik neem op vakantie mijn skottelset mee en daar leg ik ook een pakketje op. Rook voldoende, als de wind goed staat zelfs nog voldoende voor de buren :)
 
Hier gaat de smokey joe altijd mee. Maar een wga is wel voordeliger qua ruimte
 
Dominique zei:
De WGA gaat hier ook altijd mee, wij gaan naar Itali?. Daar mag je ook niet op elke camping met kolen bbq-en. Dat is dan duidelijk, die campings bezoeken we niet. Dat is onze keuze. Wil je niet zo rigide zijn, dan zou je voor een gasWGA kunnen kiezen. Door zijn vorm practischer dan een ronde cobb.


Precies, anti bbq.....forget about it  :D
 
santino zei:
Dominique zei:
De WGA gaat hier ook altijd mee, wij gaan naar Itali?. Daar mag je ook niet op elke camping met kolen bbq-en. Dat is dan duidelijk, die campings bezoeken we niet. Dat is onze keuze. Wil je niet zo rigide zijn, dan zou je voor een gasWGA kunnen kiezen. Door zijn vorm practischer dan een ronde cobb.


Precies, anti bbq.....forget about it  :D
Jatoch? Heb je eindelijk de tijd, wil ik die ook nemen. Lekker tutten voor de stacaravan, heerlijk!
 
Hier gaat ook standaard de WGA mee. En meestal ook de DO. Behalve dit jaar. We gaan vliegen. Maar we hebben dan wel een huisje met een kolenBBQ uitgekozen :D
Het gaat ver, ik weet het.
Weber heeft ook een WGA op gas waar je vanalles mee kunt.

Vwb de Cobb, hij is inderdaad rond, maar heeft wel veel mogelijkheden. Forumlid "Fardo NL" heeft er veel gerechten mee gepost waarop je goed kunt zien wat er allemaal mogelijk is: http://www.bbqgenootschap.nl/forum/low-slow/fardo's-missie-cobb-mijn-eerste-pulled-pork/
Maar de WGA is weer heel handig weg te duwen door zijn vierkante vorm. Keuzes keuzes...
 
Als het mogelijk is de WGA en anders koop ik ter plekke iets
 
Vorig jaar mochten wij eigenlijk alleen op de 'algemene' barbecue werken. Maar die zagen er niet echt tof uit, vogelskeit op de roosters. Het mooie was dat op de belgische site van de verhuurder stond dat je mocht barbecue?n, die pagina heb ik geprint en meegenomen. Gewoon netjes de WGA aangestoken en geen enkele klacht gehoord van de eigenaren en die zijn toch echt wel een paar keer langs gelopen met een vriendelijke 'bon appetit'.

Dit jaar weer geselecteerd op barbecue?n en dat is ook weer gelukt. We zitten nu in een chaletje van mensen die in "Ik vertrek" hebben gezeten.....
 
De laatste vakantie had ik een BGE mee... maar als de ruimte krap is zou ik minimaal voor een WGA gaan...
Gas, dat is om de rijst op te koken of de aardappels te bakken. ;)
 
Ik ga ook nooit meer zonder WGA op vakantie!
Na een paar keer een teleurstellende BBQ te hebben aangetroffen op onze vakantie bestemming neem ik voortaan alles zelf mee, van kolen t/m de kruiden.
 
Bedankt allemaal. Het gaat een WGA op kolen gaat worden. Gas, ik weet het niet - dan maar safe.
 
Terug
Bovenaan Onderaan