BasBQ
Beef en Steak

Met de BBQ op vakantie.

 

hnijveen

Kooltjesharker
Berichten
177
We gaan weer lekker met de camper weg. Nu wil ik ook graag een bbq mee. Thuis hebben we een bge, maar ik zit me toch af te vragen of een gas bbq ook iets is. We kijken nu naar de WGA (gas of kolen) of de cobb. Wat zijn jullie tips? Is gas wel wat (tov kolen) en WGA of Cobb? Ik hoor het graag.

Thanks,
Harold
 
Frits zal de kolen WGA bedoelen, maar let op, in Frankrijk mag je vaak niet op kolen bbqen, dus ga at even na voor je iets koopt
 
Klopt Leo, daar denk ik ook aan. Vandaar gas, ik heb niet zoveel ervaring met gas - maar kan me prima voorstellen dat ik de rook mis.
 
De WGA gaat hier ook altijd mee, wij gaan naar Itali?. Daar mag je ook niet op elke camping met kolen bbq-en. Dat is dan duidelijk, die campings bezoeken we niet. Dat is onze keuze. Wil je niet zo rigide zijn, dan zou je voor een gasWGA kunnen kiezen. Door zijn vorm practischer dan een ronde cobb.
 
neem je ze toch beide mee gas en kolen grijp je nooit mis
 
Ook op een gas bbq kun je een pakketje rooksnippers in alufolie leggen. werkt prima. Ik neem op vakantie mijn skottelset mee en daar leg ik ook een pakketje op. Rook voldoende, als de wind goed staat zelfs nog voldoende voor de buren :)
 
Hier gaat de smokey joe altijd mee. Maar een wga is wel voordeliger qua ruimte
 
Dominique zei:
De WGA gaat hier ook altijd mee, wij gaan naar Itali?. Daar mag je ook niet op elke camping met kolen bbq-en. Dat is dan duidelijk, die campings bezoeken we niet. Dat is onze keuze. Wil je niet zo rigide zijn, dan zou je voor een gasWGA kunnen kiezen. Door zijn vorm practischer dan een ronde cobb.


Precies, anti bbq.....forget about it  :D
 
santino zei:
Dominique zei: