BasBQ
Beef en Steak

Me2 Crispy Chicken Strips

 
 

kloenie

Stoker
Berichten
288
had het al 2 keer voorbij zien komen, en die moest op de ToDo lijst.

Dus braaf bezig gegaan om alles te halen ( vrouw de panko laten halen bij de AH XL )
Zelf de kip gehaald en gesneden en in de marinade gezet.
Dag later BBQ aangezet op 190 laten komen ( de fijne ikea thermo komt niet hoger dan 130 graden dus maar iets meer genomen omdat de meter toch iets meer meet dan dat het is )

2 X 15 min om en om gedaan en moet zeggen vondt dit wel te kort.
Misschien kwam het door de folie die ik op de Q had gelegd maar ze de buitenkant was toch nog een beetje nattig.
Net of het niet goed uitgehard was.
De panko was ook niet echt Crispy en de kip was snel koud.
heb wat stukken kip er 20 min langer op gelegd en toen was het wel knapperig en goed warm.
( zaterdag maar weer proberen, en dat moet goed gaan want de schoonfamilie komt de crispy kip testen )

Hoe kan het dat het nog wat nattig was heb toch netjes 15/15 min gedaan.

Is niet gebeurt als er geen foto's zijn... dus die staan hieronder :D

marinade met de kip er in, laten staan voor 24 uur
bbq8.jpg


panko,kruiden etc... voor een lekker jasje.
bbq10.jpg


op de Q
bbq5.jpg


op het bordje... niet echt knapperig..
bbq6.jpg
 
op je 1e foto zie ik inderdaad dat je de kip op aluminiumfolie hebt gelegd, dat doe ik zelf niet. Ik leg de kip inderect op het rooster zodat de warmte er goed aan alle kanten omheen kan. Verder zou ik denken dat je bbq dan toch niet heet genoeg geweest is.
 
ga ik dat morgen is anders doen, en een goede thermometer halen.
 
En je weet het Kloenie : oefening baart kunst!! ;D en lekkere kip!! ;)
 
Mooie bordjes met lekkere stukjes kip hoor
 
Doordat ze op de folie liggen kan het vocht nergens heen, ergo onknapperige kipvingers. Maar gelukkig weet je dat nu, en kun je als de familie komt je maatregelen treffen. Het komt helemaal goed, dat zul je zien :)
 
Mooi bord geworden :)
 
Dominique zei:
Doordat ze op de folie liggen kan het vocht nergens heen, ergo onknapperige kipvingers. Maar gelukkig weet je dat nu, en kun je als de familie komt je maatregelen treffen. Het komt helemaal goed, dat zul je zien :)

In het kort: onknapperig is ongoed! ;)
 
structor zei:
Dominique met zo veel badges moeten je antwoorden langer worden hoor anders houdt je zoveel wit over ;)
Ik probeer een zeker Emiel tegemoet te komen, die streept weleens mijn antwoorden door.... ;)



Nosmo zei:
Dominique zei:
Doordat ze op de folie liggen kan het vocht nergens heen, ergo onknapperige kipvingers. Maar gelukkig weet je dat nu, en kun je als de familie komt je maatregelen treffen. Het komt helemaal goed, dat zul je zien :)

In het kort: onknapperig is ongoed! ;)

Juist Piet, dat zegt ik!
 
Terug
Bovenaan Onderaan