BasBQ
Beef en Steak

Masterfire VS peko/black ranch

pinoamigo

Vuurmaker
Berichten
76
Ik kwam onlangs masterfire houtskool tegen. Iemand een idee hoe deze zich verhoudt tegenover peko/black ranch? Ik zoek dus iets met weinig gruis en mooie stukken voor de kamado. Peko en black ranch zijn hier in Belgi? zeer moeilijk te verkrijgen. (38 euro voor een zakje BR en 25 voor peko
 
pinoamigo zei:
Ik kwam onlangs masterfire houtskool tegen. Iemand een idee hoe deze zich verhoudt tegenover peko/black ranch? Ik zoek dus iets met weinig gruis en mooie stukken voor de kamado. Peko en black ranch zijn hier in Belgi? zeer moeilijk te verkrijgen. (38 euro voor een zakje BR en 25 voor peko

Er zijn BBQ teams die met Masterfire Houtskool stoken maar volgens mij zijn die ook vrij prijzig.

Als je een Hanos pas kunt bemachtigen kun je naar de Hanos (Antwerpen of Hasselt), daar kost een zak Peko 14,95 excl. btw
in NL zijn ze tot 16 juni in de aanbieding voor 9,95 excl. btw.
Je zou ook eens kunnen informeren bij Dammers in Abcoude, is wel een stukje rijden voor je uit Belgie maar als je meteen een bestelbus ermee afvult dan scheelt het bergen met geld, ik betaal momenteel bij de Zegro in Rotterdam (zelfde soort groothandel als Hanos/Sligro/Makro) 12,50 excl. btw voor een zak van 10 kilo Dammers Houtskool.
Dammers vind ik momenteel iets fijner dan Peko, Peko brandt sneller dan Dammers.
 
El Fumarole zei:
Black Ranch is in NL wel behoorlijk wat goedkoper. Wordt online aangeboden via o.a. www.kooklux.nl voor ?29.95 per 15 kilogram. Dat is in Rotterdam en voor jou waarschijnlijk het dichtst bij de grens.
Bij forumsponsor vuur en rook is het 3 euro goedkoper: http://www.vuurenrook.nl/webwinkel/1200098--black-ranch.html?_globalsearch=black%20ranch  maar dat is weer verder weg.

Masterfire ken ik niet.


edit: West-Vlaanderen, dat ligt toch pal onder Rotterdam? ;)

West Vlaanderen ligt tegen de Franse grens :p mijn voorkeur gaat naar een leverancier die een pallet kan verzenden. Dus een zak of 15-20.
 
pinoamigo zei:
El Fumarole zei:
Black Ranch is in NL wel behoorlijk wat goedkoper. Wordt online aangeboden via o.a. www.kooklux.nl voor ?29.95 per 15 kilogram. Dat is in Rotterdam en voor jou waarschijnlijk het dichtst bij de grens.
Bij forumsponsor vuur en rook is het 3 euro goedkoper: http://www.vuurenrook.nl/webwinkel/1200098--black-ranch.html?_globalsearch=black%20ranch  maar dat is weer verder weg.

Masterfire ken ik niet.


edit: West-Vlaanderen, dat ligt toch pal onder Rotterdam? ;)

West Vlaanderen ligt tegen de Franse grens mijn voorkeur gaat naar een leverancier die een pallet kan verzenden. Dus een zak of 15-20.
Ik zoek het even voor je uit met een leverancier.
 
El Fumarole zei:
pinoamigo zei:
El Fumarole zei:
Black Ranch is in NL wel behoorlijk wat goedkoper. Wordt online aangeboden via o.a. www.kooklux.nl voor ?29.95 per 15 kilogram. Dat is in Rotterdam en voor jou waarschijnlijk het dichtst bij de grens.
Bij forumsponsor vuur en rook is het 3 euro goedkoper: http://www.vuurenrook.nl/webwinkel/1200098--black-ranch.html?_globalsearch=black%20ranch  maar dat is weer verder weg.

Masterfire ken ik niet.


edit: West-Vlaanderen, dat ligt toch pal onder Rotterdam? ;)

West Vlaanderen ligt tegen de Franse grens mijn voorkeur gaat naar een leverancier die een pallet kan verzenden. Dus een zak of 15-20.
Ik zoek het even voor je uit met een leverancier.
Helaas. Het versturen van 15 kilo kost al zo'n ?30, dus dan ben je uiteindelijk net zoveel of zelfs meer geld kwijt dan wanneer je het in BE aanschaft.
 
Ik heb gisteren een zak Peko van de hans gehaald, eerste indruk was goed, wel wat gruis maar ik had een zak van ver onder op de pallet. met black rance toch vaak slechte stukken waar door er een vieze disel lucht ontstaat.

hebben er meer deze slechte ervaring met black rance of heb ik gewoon pech gehad 3x  :-S

groet Mike
 
Ik heb ook weer eens een zak Black Ranch omdat mijn standaard gele zakken bij de Sligro op waren. Maar ik word er echt niet vrolijk van hoor.
Het geeft gewoon een gore smaak af die ik heel duidelijk terug proef. En die nog eens extra heftig is in dingen die je bakt.
Voor mij was dit echt de laatste zak ooit ;)
 
Ook mijn ervaring. De enige manier is om er voor te zorgen dat ze echt allemaal aan zijn. Die dingen hebben al menig gerecht verpest omdat ik door omstandigheden bovenstaande regel niet in acht nam.
 
Ja, maar dat is lastig bij een low en slow sessie...
 
Ik denk dat het peko is. Die is mij ook aangeraden door een kok die een bbq in de keuken heeft en daar ben ik zeer tevreden over
 
Staat niet echt een merk op, zijn geel en de enige gele zakken die ze hebben. Is geen peko want die zetten het er duidelijk op.
10 kg in een zak, vrij zacht want het brandt snel en hard als je het laat gaan. Verder reuk- en smaakloos.
 
Bij de Sligro?
 
Dat zijn toch andere
f0a0b0a48aa433b0e6f00571c8c5f0e4.jpg
 
draaien jullie allebei de zakken eens om  :p
 
Terug
Bovenaan Onderaan