BasBQ
Beef en Steak

Masterfire VS peko/black ranch

Told you so ;) Maar die heb ik dus meestal als ik geen dammers heb.
 
Die andere gele zak is geen peko. Ik heb via mijn slager toevallig gisteren zo'n zak gekregen. Fijn spul, iets harder dan peko en prettige sortering. Alleen gaf de mijne wat gespetter tijdens een high en fast sessie
 
noskos zei:
Staat niet echt een merk op, zijn geel en de enige gele zakken die ze hebben. Is geen peko want die zetten het er duidelijk op.
10 kg in een zak, vrij zacht want het brandt snel en hard als je het laat gaan. Verder reuk- en smaakloos.

Deze gebruik ik ook altijd! Zeer stabiel en spettert niet.
 
Hier spettert het als ik de gasbrander er op zet met aansteken. Met high & fast is het me nog niet echt opgevallen en heb al aardig wat zakken verstookt.
 
Even een update over de peko houtskool van de hanos:

nu 2 x gebruikt:
gaat makkelijk aan
brand mooi egaal
stukken kleiner dan ik gewend ben van de black ranch (Cuba)
brandtijd  :( de helft van de black ranch!! BGE-L tot helemaal boven aan de ring vol en na 3 broden op.
temp: lijkt minder heet te worden.

Conclusie: prima voor een korte sessie, voor brood, pizza of L&S naar mijn idee niet de beste keuze.

Mike van Heel zei:
nee bij de HANOS


 
Peko is gewoon fijn houtskool al brandt het vrij snel.
Wat Noskos al zegt is mij al een tijdje geleden ook al opgevallen bij mijn eerste treffen aan de andere kant (2011)
Black Ranch Sucks! Voor L&S helemaal een drama.
Tijdens het jureren bij RegahFest kon ik de Black Ranch er zo tussenuit halen, die gore smaak vergeet je nooit meer!
Een teveel aan eiken rookhout geeft bij mij bijna hetzelfde effect een teerachtige smaak....BAH
Al is de over smoke bij eikenhout iets minder erg als de A13 asfaltsmaak van Black Ranch.
 
Terug
Bovenaan Onderaan