BasBQ
Beef en Steak

Masterbuilt ervaringen

Iemand ervaring met het letzq large spit en het d&c systeem van kamado, als ik dat erin wil laten zitten en de ring van het spit erop dan moet ik de 4 opstaande steuntje iets naar binnen buigen. Ik denk dat het rooster er dan niet meer op past, dus dan blijf je bezig Met buigen. Waarom het rooster? Dan zou ik er eventueel wat bij kunnen doen zoals groente. En gebruiken julie de deflectorplaten of altijd boven open vuur.
 
Zijn er meer mensen waar de kitrand bij de bottomvent los begint te zitten?
 
Hierbij de foto...

IMG_20210404_180908.jpg
 
Bij mij is ie nog heel netjes. Lijkt wel een andere kleur maar dat kan misschien ook aan de foto liggen. Zal morgen bij daglicht eens kijken.

Edit:

Toch even een foto gemaakt. Het kitwerk is niet om aan te gluren, maar het doet z'n werk
IMG_20210404_215332612.jpg
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Beun
Huh, nee zo ziet het er bij mij niet uit. Lijkt wel alsof er achteraf nog een laagje opgezet is bij jou.
 
  • Leuk
Waarderingen: Beun
Bedankt voor jullie berichten. Ik heb een ticket bij MB lopen. Eens kijken wat ze gaan doen.
 
Snap eigenlijk niet waarom ze daar niet en soort vilten pakking voor gemaakt hebben. Weet iemand hoe andere merken dit opgelost hebben?
 
Snap eigenlijk niet waarom ze daar niet en soort vilten pakking voor gemaakt hebben. Weet iemand hoe andere merken dit opgelost hebben?
Goede vraag, wellicht dat een eigenaar van een KJ of BGE dit kan beantwoorden. Ik vrees alleen dat die dit topic niet zo snel lezen.
 
Hier nog een Masterbuilt @Beun
Als ik ze vergelijk, lijkt deze er in een keer netjes op gezet, op die van jo lijkt ie er in twee keer opgezet. Of hij is te warm geworden, maar dat lijkt met hittebestendige kit toch onmogelijk.

E569F793-C87F-4C1C-8ADF-D53B926144EB.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Hier nog een Masterbuilt @Beun
Als ik ze vergelijk, lijkt deze er in een keer netjes op gezet, op die van jo lijkt ie er in twee keer opgezet. Of hij is te warm geworden, maar dat lijkt met hittebestendige kit toch onmogelijk.

Bekijk bijlage 19106
Bedankt voor de foto. Er lijkt bij die van mij dus echt iets mis te zijn. De MB heb ik één keer maximaal 300 graden laten worden. Dit was voor het schoonstoken. Hij heeft toen hooguit een kwartier op die temperatuur gedraaid.

Verder gebruik ik de MB eigenlijk altijd voor low and slow.
 
@ allen,

Ik had een ticket voor MB aangemaakt. Vandaag krijg ik het mooie bericht dat ze mijn onderkant gaan vervangen! :)
 
Ben benieuwd hoe ze dat doen, komt er iemand langs?
Ik denk dat ze een nieuwe onderkant opsturen (ben ivm het gewicht wel benieuwd hoe ze dat gaan doen). Vervolgens mag ik zelf de handen uit de mouwen steken. Mijn vermoeden is dat het niet heel moeilijk om de ring over te zetten.
 
Nette service van masterbuilt.

ik heb vanuit kamado joe ook een nieuwe topvent geleverd gekregen. Zonder moeilijk te doen werd deze opgestuurd.
 
Hier nog een Masterbuilt @Beun
Als ik ze vergelijk, lijkt deze er in een keer netjes op gezet, op die van jo lijkt ie er in twee keer opgezet. Of hij is te warm geworden, maar dat lijkt met hittebestendige kit toch onmogelijk.

Bekijk bijlage 19106
Als ik dit zo zie is dit geen hittebestendige kit. De echte Hittebestendige kit word hard als cement en kan wel tot 1250 graden hebben.
Dit lijkt mij siliconenkit. Dit is, uit het hoofd gezegd, kortstondig tot 260 gr en continue tot 160 graden. Mocht je zelf willen kitten neem dan wel een 100 % siliconen. Zou wel eerst de garantie optie doen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan