BasBQ
Beef en Steak

Masterbuilt ervaringen

Hoi Yil dat zag ik nadat je dit hier gepost had 😉
 
Goedendag,

ik vroeg mij het volgende af! Ik zie veel D&C modellen, sommige compleet en een aantal incl de onderdelen. Nu ben ik een set tegengekomen op Bol voor 70€. Zijn er hier leden die ervaring hebben met die set?

(weet niet of linken naar Bol mag, dus niet gedaan)

gr
Heb je toevallig een linkje voor mij kan hem niet vinden.
 
Na mijn bestelling is die gemarkeerd als “niet meer leverbaar” ben benieuwd hoe dat gaat aflopen!
 
Mooie samenvatting van Josser in post 398 over het divide and conquer systeem en de kolenmand maar ik vroeg me af. Is de originele van Kamado Joe zelf nergens te koop dan?

Waar ik zelf bij uitkom is de KJ-FCR en KJ-MCC23.
Welke half ronde roosters zouden jullie daarbij aanschaffen?
 
Ik heb de KJ-MCC23 kolenmand alleen vanavond achter gekomen dat deze niet past met Onlyfire GCG-8552 Cooking System.
Hij ziet er identiek uit als die van de KJ-FCR alleen onderste ring is net wat te groot om ze vast te haken zoals het voorbeeld in post 444. Dus ik dacht buig die haakjes wat naar buiten en hij past maar dan zitten de haakjes in de weg om deflector plates naar te leggen.

Dank dat ik die er ook maar moet afzagen, had ik beter zo'n cheapo variant kunnen kopen als in post #389

Niemand die hier de originele KJ-MCC23 heeft icm Masterbuilt die het zelfe ervaart?
 
Laatst bewerkt:
Top vent bij mijn materbuilt is niet goed, als ik de deksel open dan verschuift ie van zijn plaats. Schroef aan draaien of extra ringen toevoegen maakt niet uit.

Iemand een idee om hier een nieuwe voor te krijgen?
 
Top vent bij mijn materbuilt is niet goed, als ik de deksel open dan verschuift ie van zijn plaats. Schroef aan draaien of extra ringen toevoegen maakt niet uit.

Iemand een idee om hier een nieuwe voor te krijgen?

Dat is bij alle klassieke margrietschijven en is voldoende info over te vinden, zelfs op dit forum.

Ofwel draai je het geheel telkens in lijn met de opening, waardoor deze niet verdraait onder het gewicht. Ofwel zoals ik de rondellen een beetje buigen.

Zoals Frank zegt, contact opnemen met KJ, gaat verloren moeite zijn. Dat doet zich bij elk merk voor met dit type margrietschijven. KJ probeert de mensen op die manier te overtuigen om voor en Classic 2 te gaan met de topvent ... maar die heeft andere problemen :)

 
Ik heb het m aangemeld bij Materbuilt en ik kreeg binnen no time een antwoord. Filmpje gestuurd en krijg nu netjes een nieuwe toegestuurd, wat een service!
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het m aangemeld bij Materbuilt en ik kreeg binnen no time een antwoord. Filmpje gestuurd en krijg nu netjes een nieuwe toegestuurd, wat een service!
Kans is wel groot dat die hetzelfde "probleem" heeft als de vorige. Dat hebben ze namelijk allemaal zoals @Free_ltd al zei. Heb het bij mij opgelost door 2 extra ringetjes, flink wat vet en stoken maar. Nu heeft ie een mooie weerstand, voldoende om in positie te blijven
 
Ja die ringetjes ging dus niet, de productie kwaliteit ziet er er ook niet echt top uit. Als de nieuwe t zelfde probleem heeft dan koop ik wel een een KJ Kontrol Tower Top Vent of Smokeware RVS Chimney Cap.
 
Kans is wel groot dat die hetzelfde "probleem" heeft als de vorige. Dat hebben ze namelijk allemaal zoals @Free_ltd al zei. Heb het bij mij opgelost door 2 extra ringetjes, flink wat vet en stoken maar. Nu heeft ie een mooie weerstand, voldoende om in positie te blijven

Ik dacht eerst van die gekartelde rondellen er tussen te steken, maar had ze niet bij de hand. Met buigen ging het dus ook.
 
Ja die ringetjes ging dus niet, de productie kwaliteit ziet er er ook niet echt top uit. Als de nieuwe t zelfde probleem heeft dan koop ik wel een een KJ Kontrol Tower Top Vent of Smokeware RVS Chimney Cap.

Dan moet je die laatste nemen, want die top vent van KJ heeft issue’s. Afbladerende verf. Dus je geld momenteel niet aan geven.
 
Ik draai gewoon de volledige topvent in in een hoek die klopt bij de opening van de Margriet schijf. Logotje niet meer naar voren, maar boeiend... Nu werkt alles naar behoren en hoef ik niet te klooien

To BBQ or not to BBQ is no question at all..
 
Netjes de nieuwe top vent binnen gekregen van Masterbuilt alleen precies het zelfde probleem. :( Alles zit zo los als wat waardoor ie elke keer verschuift met het openen van de kamado. :cry: @Free_ltd had dus gelijk...
 
Netjes de nieuwe top vent binnen gekregen van Masterbuilt alleen precies het zelfde probleem. :( Alles zit zo los als wat waardoor ie elke keer verschuift met het openen van de kamado. :cry: @Free_ltd had dus gelijk...
De verkoper destijds had dezelfde en hij zei dat na verloop van tijd er wat vuiligheid tussen komt en hij dan ook ni meer snel verschuift.

Zelf heb ik de rondellen gebogen en dat werkt perfect.
 
Terug
Bovenaan Onderaan