BasBQ
Beef en Steak

Makro ribs in de herkansing

 
 

brownier

Kooltjesharker
Berichten
175
Na een vorige ietwat teleurstellende ervaring met de ribs van de Makro vandaag weer eens ribs gemaakt. Vorige keer Noskos B.R.I.T.W. gemaakt maar die vonden we te droog.
Deze keer heb ik het anders aangepakt. Na gisteravond vlies verwijderd te hebben ingesmeerd met een rub. Had een andere rub te pakken dan ik dacht. Heb dus de rub voor pulled pork gebruikt.....
Tussen de middag de WSM aangezet en ribs erop. Na 2,5 uur ingepakt met wat appelsap en een uurtje laten garen.
Vervolgens nog 45 minuten op de WSM na de ribs ingesmeerd te hebben met Noskos sweet and smokey saus.
Het resultaat? Heerlijk! Heerlijk mals vlees. Heel smaakvol, in de PP rub zit relatief veel peper en dat maakte de ribs aangenaam pittig. Ik zal deze rub vaker gaan gebruiken voor de ribs!

20130219_175810_zps92c34ff2.jpg
 
Zo zie je maar dat je met een kleine vergissing verrassende resultaten kan bereiken.

Zelf gebruik ik de rib voor mijn ribben ook vaak voor de PP.
 
Leuke "vergissing" maar ribs is ook pork, dus wel verklaarbaar aan de ene kant. Volgende keer Kip ?  ;D
 
brownier zei:
Het resultaat? Heerlijk! Heerlijk mals vlees. Heel smaakvol, in de PP rub zit relatief veel peper en dat maakte de ribs aangenaam pittig. Ik zal deze rub vaker gaan gebruiken voor de ribs!
Kijk, zo leer je nieuwe dingen kennen :)
 
zo zie je maar hoe leuk het is om dingen te proberen, een andere rub, wat langer, wat korter, het heeft allemaal invloed op je uiteindelijke resultaat
 
mooi hoor, zo kom je uiteindelijk op het resultaat wat je wilt :)
 
Was vanavond nog bij de makro, heb met de ribben in mn handen gestaan en uiteindelijk toch maar procureur meegenomen....
Als ik de fotos zie krijg ik haast spijt :)
 
Ribs! My favourite! Ziet er heerlijk uit!
 
die frietjes steken wel erg bleek af bij die mooi donkere ribs.... :)
 
Boel0037 zei:
Was vanavond nog bij de makro, heb met de ribben in mn handen gestaan en uiteindelijk toch maar procureur meegenomen....
Als ik de fotos zie krijg ik haast spijt :)

Hier ligt altijd een blauwe doos in de vriezer  :p  Volgende keer gewoon meenemen (mits je plek hebt natuurlijk )
 
Op zich zijn het geen slechte ribs. Alleen jammer dat ze steeds smaller worden en er vaak shiners tussen zitten.
 
noskos zei:
Op zich zijn het geen slechte ribs. Alleen jammer dat ze steeds smaller worden en er vaak shiners tussen zitten.

Mee eens, kijk tegenwoordig naar het gewicht op de doos dus is tot nu toe een goede graadmeter. Meestal zitten er 15 stuks in een doos dus naarmate het gewicht hoger is hoe beter de ribs. Werkt helaas niet altijd  :p
 
noskos zei:
Op zich zijn het geen slechte ribs. Alleen jammer dat ze steeds smaller worden en er vaak shiners tussen zitten.
Bedoel je die kleinere stukken er tussen en dat het dus nie allemaal volle slabben zijn?
 
Nee ze worden steeds smaller ;) Lengte blijft min of meer gelijk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan