BasBQ
Beef en Steak

Maiden run Weber OTP 57 cm

 
 
 

Ener

Pitmaster
Berichten
510
De eerste keer op de nieuwe Weber. BCC met zoete aardappelen.
De kip met mijn ultra geheime maar o zo lekker rub gerubbed. ;) de aardappelen in blokjes gesneden en met peper, zout, rozemarijn en olijfolie bestrooid. Eerst de kip een half uurtje erop, met wat hickory snippers, daarna de aardappelen erbij gezet en nog een klein uurtje laten garen. De kip was wat eerder klaar en deze laten rusten. Erbij een heerlijke fruit salade met verse aardbeien, ananas, druiven en meloen. Voor de liefhebber, ik en mijn vrouw wel, dochter niet, verse basilicum er over. Alles bij elkaar een heerlijke maaltijd!

569eb4ff83c83fc6aa8174966123065f_zpsb61c1bb1.jpg


4994b56d54eb7fd06ceb91c727821040_zps52b1a7a7.jpg


458528959e9c8ce07ac9dc245d52b85c_zps5de3b23b.jpg

Klaar!

2b6e641b66abdd9e08d6b9f269394422_zpsd70ed016.jpg

Ook klaar, hadden ietsje bruiner gemogen, maar waren goed gaar.

4cfb2ca357bf39585e26ad80aeafc162_zps29253b45.jpg


Eet ze!
 
Ziet er allemaal goed uit ,lekker bruin Kippie dat zal wel gesmaakt hebben.
 
Dat is weer een lekker maaltje Ren? ;D
 
Mooi kippetje. Dat is een mooie inwijding van je nieuwe BBQ.
 
Heerlijk, schuif maar door ;D
 
Wat glimt die Q nog mooi.. Heerlijke manier om hem in te wijden
 
Mooie inwijding! Wat zal die kip zich vereerd gevoeld hebben ;)
 
Dat ziet er idd uit als een hele smakelijke maaltijd. Lekker man
 
Ziet er goed uit! Maar wat bedoel je met zoete aardappelen, volgens mij zie ik Roseval aardappeltjes, erg lekker uit de Q maar dat zijn geen zoete aardappeltjes
 
Mag ik een pootje? ;)

Aardappels duren altijd lang, dus je kunt ze als je ze zo snijdt het beste tegelijk of zelfs eerder dan je kip op de BBQ doen.
 
Mjdeffie zei:
Ziet er goed uit! Maar wat bedoel je met zoete aardappelen, volgens mij zie ik Roseval aardappeltjes, erg lekker uit de Q maar dat zijn geen zoete aardappeltjes
Het waren echt zoete aardappelen. Althans, ze smaakten zoetig en bij de Jumbo stond het erbij.
 
noskos zei:
Mag ik een pootje? ;)

Aardappels duren altijd lang, dus je kunt ze als je ze zo snijdt het beste tegelijk of zelfs eerder dan je kip op de BBQ doen.

Je bent net te laat voor een pootje. ;-) bedankt voor de tip wat betreft de aardappelen, zal ik zeker doen voortaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan