Beef en Steak

Maiden Run Spareribs op Master Touch

Imperial Guard

Pitmaster
Vandaag was het dan zo ver! Ik kon mijn eerste run maken op mijn nieuwe Weber Master Touch GBS 57cm.

11:15 ding dong PostNL voor de deur met een enorme piepschuimen doos rara wat zou daar nou inzetten.

+- 3,5 kg Spareribs
+- 3,5 kg Boston Butt

Aangezien ik morgen groot ga uitpakken met Pulled Pork op de verjaardag van mijn vriendin moest ik toch even oefenen en zonder vlees zou natuurlijk erg jammer zijn dus ik heb voor mezelf een slab sparerib bereid.

Snel de kolenmand gevuld met briketten en stuk of 8 in de starter en snel aansteken. Ondertussen het membraan van de ribs verwijderd. Ik kwam erachter met lauw water laat het zo los.

Snel in een kant en klare Rub gezet voor varkensvlees en wachten totdat de briketten erop konden.

Voila moment van de waarheid briketten erop, warm laten worden en vlees met rookhout erop gedaan en boven de kolen 2 volle bakjes met water. Na 1,5 uur ingepakt met appelsap en 2uur laten stomen ondertussen naar de Sligro 2 zakken briketten gehaald en ma 2uurtjes uitgepakt en nog een uurtje op de Q en na een half uurtje afgelakt met een Santa Maria BBQ Saude Kentucky Whiskey en na een half uurtje was het zover!

En zie hieronder het bewijs:

ljJRtUyh.jpg

R3mlS4xh.jpg

yZ87mprh.jpg

2KhXbDKh.jpg

VvJivLIh.jpg

QjNPJCPh.jpg

EiVtXDBh.jpg

Dgii5k3h.jpg

Wwj1Xblh.jpg

mooie eerste run hoor, dat je er maar heel veel plezier van mag hebben

Nice, hoop dat je veel plezier met de nieuwe Q gaat hebben.

Heel veel plezer mt de nieuwe q en dat gaat zeker lukken, want de ribs zien er lekker uit!

Nice, goed bezig! Ik kon het aan deze kant van Enschede van ruiken

Ziet er heerlijk uit...  :D

Ziet er goed uit Paul, niet te veel oefenen he voor 2 april😉

Ga op de markt in enschede eens naar de kraam van aalvink. Kun je ook goed vlees kopen

Mooie eerste run! Mooie Q ook. Lekker veel gebruiken top ding!

Lekker hoor, veel plezier met je nieuwe Q !

maroc zei:

Ga op de markt in enschede eens naar de kraam van aalvink. Kun je ook goed vlees kopen

Nee zet uhm nu de eerste maanden weg  :P Toevallig van de week vlees bij Aalvink besteld Ribs en een Boston Butt.

Imperial Guard zei:
maroc zei:

Nee zet uhm nu de eerste maanden weg  :P Toevallig van de week vlees bij Aalvink besteld Ribs en een Boston Butt.

:)) :):))

Terug
Bovenaan Onderaan