BasBQ
Beef en Steak

Longhaas reverse sear

 
 
 

RdB

Kooltjesharker
Berichten
132
De ouders kwamen langs, ze vertrekken straks weer 6 weken naar la France dus om ze alvast in Franse sferen te brengen een longhaas gemaakt.

Bbqtemp 120, wijnranksnippers tussen de kokosbriketten, gegaard tot 53 graden, 10 minuten rusten en de briketten op een hoopje geveegd zodat ik nog even af kon grillen. Bijna alles op met 4 man :)
Misschien haal ik volgende keer de zeen er van te voren uit, maar ik vond het zonde om zo'n dik stuk vlees te verdelen in 2 halve stukken.

jkdnrb.jpg


1071i8l.jpg


2r71qog.jpg
 
mooi stuk vlees, hou ik van
 
Erg mooi. En lekker, lijkt me.
 
Altijd lekker, zo'n longhaas. Maar de zeen zou ik er wel van tevoren uithalen, want die kauwt toch echt niet zo soepel weg :)
Mooie garing, dat dan weer wel!
 
Altijd goed, een longhaas!

Heb je glaze gebruikt? het vlees glimt zo mooi  :-/
 
Heel mooi vleesje zeg... hele beste zeen ook... had ik er vooraf denk ik wel uitgesneden...
Wat zeg ik nou stoer... laten uitsnijden dus! ;)
 
Zeen ligt er mooi bij, kan je er zo uitsnijden als ie op je bord ligt.....had het graag voorgedaan  :p
 
Hoe bevalt dat zo, reverse sear? Ik heb tot nu toe alleen maar effe aan weerskanten een paar minuutjes grillen gedaan, zodat ie nog wat rood is, maar dit ziet er toch ook wel smakelijk uit.
 
Mooi stukkie vlees hoor! Top!
 
Longhaas. Maak ik toch te weinig. Ziet er top uit.
 
El Fumarole zei:
Maar de zeen zou ik er wel van tevoren uithalen

Sander72 zei:
hele beste zeen ook... had ik er vooraf denk ik wel uitgesneden...

structor zei:
Jaha longhaas heerlijk, ook ik had de zeen er even van te voren uitgesneden.

Jorte zei:
Zeen ligt er mooi bij, kan je er zo uitsnijden als ie op je bord ligt.....had het graag voorgedaan  :p

Nou meisjes, nog een tarwegrasshot bij jullie quinoasalade ;)? Ik kon het gewoon niet over mijn hart verkrijgen om zo'n mooi groot stuk grofdradig vlees van te voren al te snijden. Volgende keer snij ik de zeen eruit na het bereiden, dat had makkelijk gekund. Nu op het bord was het ook geen probleem trouwens, ging makkelijk omdat ie zo dik was.

Langemakki zei:
Heb je glaze gebruikt? het vlees glimt zo mooi  :-/

Nee, alleen wat zout erover gestrooid, bij dit soort stukken vlees hou ik het meestal naturel. De detailstand van de camera doet mooie dingen :)

Het hele diner:

Hapjes vooraf, in de volle zon
Bresaola en fuet
Magnum rose, domaine de L'amaurigue

Aspergesoep
Dezelfde rose

Longhaas, truffelaardappels met knof en rozemarijn en ganzenvet uit de oven, haricots verts, gebakken oesterzwam met ui.
R12, gamay/cot, zwavelloze natuurwijn via Vleck wijnen. Erg lekker!

Griekse volvette yoghurt, frambozen, blauwe bessen, honing

Geen dessertwijn/cognac want zondag. Helaas!

 
Voor morgen heb ik hem ook op het menu gezet. Van het weekend was de longhaas in de aanbieding bij 'De Kweker' dus gelijk een pak van ruim 3 kilo gehaald voor ? 10,75 ex de kilo. Dan heb je 3 longhazen van een kilo die je zelf nog even schoon mag maken.
 
Das geen geld. Ik had deze van bbquality, daar zijn ze ook maar 13 euro. Hoewel, ze hebben daar ook Wagyu-longhaas voor 35 euro, verleidelijk :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan