Altijd met veel bewondering naar het gerecht Lomo El Trapo gekeken en bij m'n laatste bestelling bij Beefensteak besloten dat het maar eens moest gaan gebeuren. Dit is voor mij echt zo'n gerecht wat ik zonder forum nooit gemaakt zou hebben. Gelukkig hebben enkelen de weg reeds vrij gemaakt zodat ik die ervaringen kon volgen.
Me neme een gebruikte hydrofiel luier, want die heeft toch net wat meer karakter en smaak. Daar twee kilo zout met twee eiwitten op gedaan.
Ossehaas erop, daarop wat peper
Vervolgens de ossehaas een kwartslag gedraaid omdat dat beter uit komt met vouwen
Keurig opgerold en vastgebonden; ik moet die manier van knopen echt nog een keer leren
Het eitje flink opgestookt en BAM zo op de kolen!!!!
Na 7 minuten omgedraaid
(Apparaat is dan inmiddels helemaal hard geworden)
En na weer 7 minuten bij een kern van 45 graden d'r af gehaald en in een schaal gelegd
Zout d'r af geschraapt met een vork, dit zou ik volgende keer met een nieuwe afwasborstel doen, want sommige stukjes waren nog erg zout...
Eindresultaat was zeer smakelijk en het is een toffe bereidingswijze!
Me neme een gebruikte hydrofiel luier, want die heeft toch net wat meer karakter en smaak. Daar twee kilo zout met twee eiwitten op gedaan.

Ossehaas erop, daarop wat peper

Vervolgens de ossehaas een kwartslag gedraaid omdat dat beter uit komt met vouwen

Keurig opgerold en vastgebonden; ik moet die manier van knopen echt nog een keer leren

Het eitje flink opgestookt en BAM zo op de kolen!!!!

Na 7 minuten omgedraaid

(Apparaat is dan inmiddels helemaal hard geworden)
En na weer 7 minuten bij een kern van 45 graden d'r af gehaald en in een schaal gelegd

Zout d'r af geschraapt met een vork, dit zou ik volgende keer met een nieuwe afwasborstel doen, want sommige stukjes waren nog erg zout...
Eindresultaat was zeer smakelijk en het is een toffe bereidingswijze!