BasBQ
Beef en Steak

Livar tomahawk

 
 
 

Bubbeltje

Kooltjesharker
Berichten
216
74AD5B84-823A-45CC-9C46-FEA8729C9D23.jpeg
80DF95B3-284E-44F1-8860-067C1B40650E.jpeg
5EC55654-3837-4683-A8B1-383E2CAA5A97.jpeg

Vorige week voor het eerst een Livar tomahawk klaargemaakt. Wat is dit een verdomd lekker stukje vlees zeg ๐Ÿ˜‹. Eerst langzaam gerookt met een mix van kers, moerbei en nog iets ๐Ÿ™ˆ, daarna even afgefakkeld en smullen maar. Ik krijg zo onderhand een heerlijk repertoire voor op de BBQ, dat ik straks niet meer weet wat ik moet gaan klaarmaken ๐Ÿ˜‚. Binnenkort maar eens een picanha voor de eerste keer klaar gaan maken. Hopelijk krijg ik in december een KJ CII ๐Ÿ™๐Ÿผ. Voor die tijd het tuinhuisje leegruimen en daar mijn ruimte van maken ๐Ÿ™ƒ.
 
Mooi stuk vlees, maar is hij niet een beetje te ver gegaan? Misschien bewust hoor, maar ik denk dat de meesten hier voor medium-rare gaan :)
En wat betreft inspiratie; het forum (en internet) staat vol met mooie recepten. Ik denk niet dat je je hoeft te vervelen...
 
Mooi stuk vlees, maar is hij niet een beetje te ver gegaan? Misschien bewust hoor, maar ik denk dat de meesten hier voor medium-rare gaan :)
En wat betreft inspiratie; het forum (en internet) staat vol met mooie recepten. Ik denk niet dat je je hoeft te vervelen...
Hoi Rogier, nee, hij is zeker niet te ver gegaan. Dit is varkensvlees en was heerlijk mals en sappig, zeker niet droog. Medium-rare hou ik zeker van, maar dan wel van het rund ๐Ÿ˜‰.
 
Laten we het er op houden dat het nog vroeg is hahaha. Bij Livar ging blijkbaar het lampje niet aan. ๐Ÿ˜…
 
Laten we het er op houden dat het nog vroeg is hahaha. Bij Livar ging blijkbaar het lampje niet aan. ๐Ÿ˜…

Ik vond je opmerking ook al raar, maar het is even wel een doordenkertje. Had ze Tomapork geschreven, was je lampje sneller gaan branden.
 
Laatst bewerkt:
Bijltje mooi gekleurd

heb je al gezongen? Dan komt tie misschien 5 december al๐Ÿ˜‰
Of moet de boom wat hoger gezet worden zodat de KJ er onder kan
 
Lekker bezig bubbeltje. Eerst heerlijk eendenborst en nu een prachtig stuk livar met bot. Ook dit ziet er heerlijk uit.
 
Lekker hoor. Waarom een andere Q. Zo te zien doet deze 't nog prima๐Ÿ˜€
 
Lekker hoor. Waarom een andere Q. Zo te zien doet deze 't nog prima๐Ÿ˜€
Voor het gemak. Ik merk dat ik, zeker nu het kouder wordt, meer moeite heb om deze goed op temperatuur te laten komen of stabiel te houden. Maar deze blijft natuurlijk wel ๐Ÿ™ƒ.
 
Mooi Livar stukje, maar wat ligt ernaast? Lijkt erop dat ook dat op de bbq is bereid. Altijd nieuwschierig naar de sides ;-)

Voor wat betreft het op temperatuur houden, mijn ervaring is dat het meeste vlees wel wat kan hebben en dat "te gaar" meer invloed heeft dan een temperatuur "hikje" Maar dat moet je natuurlijk niet vertellen aan degene die je de KJ CII gaat geven ;-)
 
Mooi Livar stukje, maar wat ligt ernaast? Lijkt erop dat ook dat op de bbq is bereid. Altijd nieuwschierig naar de sides ;-)

Voor wat betreft het op temperatuur houden, mijn ervaring is dat het meeste vlees wel wat kan hebben en dat "te gaar" meer invloed heeft dan een temperatuur "hikje" Maar dat moet je natuurlijk niet vertellen aan degene die je de KJ CII gaat geven ;-)
Ernaast liggen gevulde portobelloโ€™s, maar die kwamen uit de oven ๐Ÿ™ˆ. Dat het vlees wel wat kan hebben, dat weet ik, maar ik niet ๐Ÿ˜‰๐Ÿ˜‚. Ik vind het bbqโ€™en echt geweldig, maar qua energie wil het niet altijd bij mij. Dus als ik het mijzelf wat makkelijker kan maken, dan graag en krijgt degene die mij die KJ CII gaat geven vaker een lekker stuk vlees van de Q ๐Ÿคช.
 
Terug
Bovenaan Onderaan