BasBQ
Beef en Steak

Lamsfilet

 
 
 
 
 

Ridevi71

Forum Meubilair
Berichten
10.091
Beste bbq collega's,

Enige tijd geleden bleek er lamsfilet in mijn winkelwagentje gevallen te zijn. Kon het niet over mijn hart verkrijgen om het terug te leggen en vandaag mocht het eindelijk op de bbq.
Ik heb hiervoor het recept van Mac's BBQ Pit aangehouden

Ten opzichte van het recept het volgende afgeweken:
ipv granaatappel melasse is er balsamico crema gebruikt
bij het yoghurtsausje zijn wat kleine teentjes knoflook toegevoegd
bij de rub is een halve theelepel knoflookpoeder toegevoegd

De pic's

De yoghurtsaus, met munt uit eigen tuin
DSC_1932.JPG


DSC_1933.JPG


De rub en het yoghurt-mosterd basis
DSC_1934.JPG


DSC_1936.JPG


DSC_1937.JPG


Lamsfiletjes insmeren met het yoghurt-mosterd mengsel en daarna rubben
DSC_1938.JPG


DSC_1939.JPG


En dan, hup op het rooster. Eerst ff direct, daarna nog ff indirect met een klein stukje appelhout tot een kern van ca 62gr
DSC_1940.JPG

DSC_1941.JPG


En klaar
DSC_1943.JPG


Op het bordje
DSC_1944.JPG


DSC_1948.JPG


En als toetje ananas sticks
DSC_1949.JPG


DSC_1950.JPG



Wat hebben we weer heerlijk gegeten. Nu lekker uitbuiken tijdens het onweer :)

De lamsfilet en ananas zijn beide een echte aanrader. Verkijk jezelf er niet op, de lamsfilet is snel klaar. Het was dus nog ff aanpoten met de sla en krieltjes

Bedankt voor het kijken
Rick
 
Als dat niet lekker is, eet ik de restjes wel op.
 
Heerlijk ziet het er uit. M'n schoonvader kwam vandaag aanzetten met lamshaas, zou je dit op dezelfde manier kunnen bereiden? Of verpest ik dit stukje vlees dan?
 
Heerlijk ziet het er uit. M'n schoonvader kwam vandaag aanzetten met lamshaas, zou je dit op dezelfde manier kunnen bereiden? Of verpest ik dit stukje vlees dan?
Geen idee. Lijkt me wel maar ik zou wel even een paar recepten zoeken voor lamshaas ivm bereidingstijd en kerntemperatuur.

De yoghurt saus en Rub en zo zal wel smaken hoor. Ons os dat iig zeer goed bevallen
 
Dat ziet er heerlijk uit! Mooie stukken vlees. Met munt uit eigen tuin smaakt het alleen maar beter


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ziet er wederom voortreffelijk uit Rick.
En munt staat hier gelukkig ook in de tuin om muntsaus bij een lamsrack/kotelet/bout te maken
 
Terug
Bovenaan Onderaan