BasBQ
Beef en Steak

Kreeftenstaarten en Kingcrab met kreeftenolie

 

Borsalino

Vuurmaker
Berichten
61
Gisteren Kreeftenolie gemaakt.
2 diepgevroren Canadese kreeften ontdaan van hun vlees, de maag en lever uit de kop en de pantsers fijn gehakt.
De Kingcrab poten eveneens opengeknipt en het vlees eruit gehaald en de pantsers fijn gehakt.

500ml Bertolli olijfolie in een kookpot, daarbij de pantsers, zout, 20 peperkorrels, tijm, 2 blaadjes laurier, Piet Huysentruit pikante viskruiden, beetje Tabasco, provencaalse kruiden en een fijn gehakt sjalotje.

Dit alles 30 minuten net niet laten koken, de laatste 5 min de laatste 500ml van de literfles olijfolie erbij en na 5 min vuur uit en 24 laten intrekken.

Vanmorgen de olie gezeefd, de fles staat nu nog onaangeroerd om nog fijne aanwezige deeltjes te laten bezinken, de pure roze olie giet ik dan straks af het bezinksel.

Man man man die geur, dat is om zot van te worden............................ B-)


Vanmiddag dan eerst stukken Frans brood doormidden gesneden en enkele met lookboter met daarop het kreeftenvlees en op andere het Kingcrab vlees bedruppeld met de olijfolie, anders stukken Frans brood ga ik wat kreeftenolie op het brood doen met daarop het kreeftenvlees op Kingcrabvlees ook bedruppeld met de kreeftenolie, benieuwd wat het lekkerst gaat zijn, ook enkele proberen met wat Mozarella kaas erover.

Dan heb ik van de Makro diepvries rauwe kreeftenstaarten, 2 halve per persoon.
Kruiden en besprenkelen met de kreeftenolie.............................


Ben benieuwd wat voor meerwaarde de kreeftenolie gaat geven  :p

Heb er nog niet van geproefd, op een nuchtere maag gaat dat niet smaken me dunkt  :-/



2myniuf.jpg

Foto's van dit festijn later op de avond of morgenvroeg  :-O
 
Ik ben ook benieuwd.
 
Ondertussen de olie afgegoten en het onderste bezinksel is eruit  B-)
Hou dus puur goud over............................

Messen geslepen, waar een Samurai krijger schrik van krijgt  :D
 
Lekker!
 
Wat was dat lekker, die kreeftenolie heeft een ferme meerwaarde  B-)

Begonnen met stukken Frans brood met kreeftenolie en het kreeftenvlees en de Kingcrab met Mozarella erover, er ook gemaakt met lookboter, iedereen was er laaiend enthousiast over.

ve99w9.jpg



De petatjes lagen al te garen.

1jp2km.jpg


2ed2iyo.jpg



Had een handvol mosseltjes gekregen en deze ook op de Q gesmeten, wederom een succes.

14wy5x3.jpg



Voor mijn kleinzoontje en testers een zalm staartstukje met enkel zout en peper en kreeftenolie, was me dat zalig, kleinzoontje heeft de helft ervan opgegeten.....................
Vergeten foto te maken als het stuk zalm klaar was.

2qwn9ki.jpg



Dan het moment supr?me, de rauwe kreeftenstaarten.

2yzkehv.jpg


112bll4.jpg


3 minuten op elke kant en de quisson was perfect, een botermals kreeftenstaartje.

a5al4p.jpg


De ondertussen geprepareerde petatjes met boter, Mozarella en grijze garnalen.

a5ibtc.jpg




Smakelijk.............................

243eqrt.jpg



 
Dat is een hele serie nieuwe todo's.
Ziet er verrukelijk uit allemaal.
 
De zever (kwijl) loopt nog uit men bek als ik eraan denk  :-O

Als de renovatie (weet nog niet wanneer ik eraan kan beginnen, ben nog aan het revalideren  :() van mijn vrouw der dochter haar huis klaar is kan ik pas de tuin onderhanden nemen, die is tijdelijk opgeknapt, komt er een nieuw tuinhuis met een overdekt BBQ gedeelte, denk dan toch uit te breiden...........extra werktafel, gootsteen enz...............


Nu brainstormen wat er volgend weekend op het menu komt  :p
 
Dat ziet werkelijk zalig uit!
 
Lekker
 
Terug
Bovenaan Onderaan