In 2014 ben ik samen met noskos naar de winter barbecue workshop van Reitse Spanninga in Joure geweest.
We kregen daar een heerlijke koudgerookte Wildzwijnfilet met een salade van appel en witlof met daarop de dressing van Ultje (schoonbroer van Reitse
).
Nu heb ik dat in 2014 in het receptendeel geplaatst, echter waren de foto’s verdwenen en is het draadje verplaats naar recepi heaven.
Dus dit jaar nog eens gemaakt zodat het recept terug gezet kon worden.
Hier wat foto’s
Na twee dagen even goed spoelen met water en minimaal 12 uur laten drogen in de koelkast.
Cold Smoke Generator gevuld met hickory rookmot.
Dan lekker voor 8 uurtjes op de bbq om te roken.
Na een goede negen uur was het mot bijna op.
Even aan laten vriezen om het zo makkelijker te kunnen snijden met de snijmachine.
Heb ze gelijk op slagersplastic gelegd in de vorm die ik ook op het bord wil hebben.
De rest gewoon recht toe recht aan.
Vandaag de appel en witlof julienne gesneden
Mengen met Ultje’s dressing en op het bord leggen en daarna het vlees erbovenop.
Zoals Reitse zou zeggen: ‘lekker ite.’
Recept koudgerookte Wildzwijnfilet
www.bbqgenootschap.nl
Ultje’s dressing:
www.bbqgenootschap.nl
Bedankt voor het kijken.
We kregen daar een heerlijke koudgerookte Wildzwijnfilet met een salade van appel en witlof met daarop de dressing van Ultje (schoonbroer van Reitse

Nu heb ik dat in 2014 in het receptendeel geplaatst, echter waren de foto’s verdwenen en is het draadje verplaats naar recepi heaven.
Dus dit jaar nog eens gemaakt zodat het recept terug gezet kon worden.
Hier wat foto’s
Na twee dagen even goed spoelen met water en minimaal 12 uur laten drogen in de koelkast.
Cold Smoke Generator gevuld met hickory rookmot.
Dan lekker voor 8 uurtjes op de bbq om te roken.
Na een goede negen uur was het mot bijna op.
Even aan laten vriezen om het zo makkelijker te kunnen snijden met de snijmachine.
Heb ze gelijk op slagersplastic gelegd in de vorm die ik ook op het bord wil hebben.
De rest gewoon recht toe recht aan.
Vandaag de appel en witlof julienne gesneden
Mengen met Ultje’s dressing en op het bord leggen en daarna het vlees erbovenop.
Zoals Reitse zou zeggen: ‘lekker ite.’
Recept koudgerookte Wildzwijnfilet
Koud gerookte wildzwijnfilet - winter cursus Reitse Spanninga 2014
Dit recept is gebaseerd op het recept van de winter Weber Grill Academy van Reitse Spanninga. Ingrediënten: 1 Wildzwijnfilet Colorozo zout 0,6 % Suiker Maak de wildzwijnfilet schoon Weeg de schoongemaakte filets en bestrooi per kilo vlees met 50 25 gram colorozo zout 0,6%, 25 gram...

Ultje’s dressing:
Ultjes dressing.
Ingrediënten: 2 dl Olijfolie ½ dl Azijn ½ ui gesnipperd ½ Appel in kleine blokje ½ bosje peterselie 2 eetlepels poedersuiker ½ bosje gesnipperde bieslook Dit was de standaard dressing bij de workshops van Reitse Spanninga in Joure! Werkwijze: Doe alles, behalve de fijn gesnipperde bieslook...

Bedankt voor het kijken.
Laatst bewerkt: