BasBQ
Beef en Steak

Kokosbriketten van Weber in aanbieding

Sander72 zei:
jackm zei:
en dit kost Gamma dik geld

Echt Jack? Ze bepalen toch zelf de prijs? Ik heb hier geen verstand van maar waarom zouden ze daar verlies op maken?
Start van het 'seizoen' lijkt mij een mooi moment om deze aan te bieden waarom zouden ze dat dan verliesgevend doen?
Dit geldt ook voor de kratten bier in de supermarkt en de zalm bij de Makro in de aanbieding, daar moet doorgaans ook geld bij. Klanten komen speciaal voor deze aanbieding naar de winkel en kopen dan (hopelijk) ook dingen die niet in de aanbieding zijn
 
Net de Gamma in Amersfoort bezocht.
Geen voorraad.
 
Vandaag ribs op de WSM gedaan met deze briketten.
Verbruik valt me geheel niet tegen. Het weer was best gunstig vandaag, maar ik heb behoorlijk wat briketten over op het kolenrooster. Wel een en?rme hoeveelheid as in verhouding tot de hoeveelheid briketten die over zijn (nog niet eerder gezien bij kokosbriketten?), dus hoe ze het zouden doen bij een lange PP sessie weet ik niet.
Ik vond de temperatuur goed te regelen; soms heb je weleens briketten die zo'n beetje zelf bepalen wat ze doen, maar dit ging vrij aardig.
Ik vind ze wel lastig aan te krijgen, ik had best veel aanmaakblokjes nodig onder de starter.
Voor deze aanbiedingprijs zijn ze super, maar als je de volle mep zou moeten betalen zijn er in mijn ogen betere alternatieven.
 
Rudik zei:
Net de Gamma in Amersfoort bezocht.
Geen voorraad.
Thnx voor de update, wilde er net heen rijden.
Wel bijzonder overigens, volgens de site van Gamma zijn er nog 147 op voorraad.

Edit:
Kon het niet laten en toch even gebeld, er is nog voorraad op het moment in amersfoort maar ze gaan wel hard werd mij verteld. Ik spring in de auto.
 
Wilde vandaag nog wat bij halen, maar hier waren ze op.
 
Afgelopen zondag deze briketten voor het eerst geprobeerd. Het zijn echte low en slow briketten, beide brikettenbaskets gevuld, maar de temperatuur kwam niet boven de 175 graden. (Volgens de dekselthermometer, misschien volgende keer even meten met andere thermometer) Verder gaven ze niet meer rook af in het begin dan bijvoorbeeld hot devil of weber long lasting. Na een 1,5 uur waren de briketten nog l???ng niet op, maar mijn vlees wel  :D
Volgende keer proberen in de WSM.
 
Het is ook mijn ervaring dat ze vooral voor low and slow geschikt zijn. Hier de temperatuur ongeveer 150 graden met een volle brikettenstarter. Deze temperatuur (met alle schuiven open) wordt wel lang vastgehouden. Voor de steaks beter andere briketten nemen.
 
Ik begrijp altijd dat kokosbriketten , zoals ecobrasa, heter worden .... En je er daarom minder van nodig hebt... Is de weber dan een trendbreuk ? Een briket die niet zorgt voor een goeie temp boven de 150-175 om goed "direct" mee te grillen.... Mmmm......
Ook bijzonder dat ze op geen enkele weber site worden genoemd.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
Dennis B zei:
We gaan de vraag eens stellen aan weber holland :)
Heb ze een bericht gedaan op FB

ben zeer benieuwd, heb zelf 10 zak gekocht, gisteren geprobeerd, maar boven de 150 graden kwam ik niet.
ga dit ff volgen.....
 
Beste Dennis, dat zijn inderdaad Weber kokosbriketten die we tijdelijk in het assortiment hebben. Groet, Rianca
 
Tijdelijk..... Roept de vraag op waarom... Ze zijn namelijk duurzamer geproduceerd (van afvalresten) dan de standaard.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
Toch maar eens langs rijden vanavond
 
Zojuist briketten van de vorige run opnieuw gebruikt. Samen met 4 handjes houtskool. Brikettenbaskets tegen elkaar geschoven en nu een temp van 260 graden bereikt.
 
Gamma Katwijk lag nog een bergje
 
DivingDisaster zei:
Zojuist briketten van de vorige run opnieuw gebruikt. Samen met 4 handjes houtskool. Brikettenbaskets tegen elkaar geschoven en nu een temp van 260 graden bereikt.

Gooi je ze dan weer in de starter of laat je ze liggen?
 
Vanavond uit me werk maar eens kijken of er nog enkele zakken liggen.  :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan