BasBQ
Beef en Steak

Kokosbriketten van Weber in aanbieding

Ik heb 6 zakken in de schuur staan. Zal laten weten hoe ze bevallen!
 
Dennis B zei:
Als het zaterdag beetje goed weer is dan ga k ribs maken met deze kooltjes :) Als iemand eerder is laat het ff weten.

Hmmzz, als het zaterdag goed weer is zit ik met m'n reet in een restaurant. Gelukkig wel een ok? restaurant, maar de Weber briketten zullen tot zondag moeten wachten.
 
Heb gisteren 2 zakken gehaald en wilde ze ook wel eens testen.

Ik heb de wsm 47 klaar gemaakt voor een run via de minion methode. Het eerste wat mij opvalt is dat de briketten erg groot zijn. Ook zijn veel briketten gebroken.



Half 10 heb ik een halve starter met hete briketten in de wsm gedaan. Ben nu erg benieuwd hoelang ze het volhouden, wat de temperatuur doet en hoeveel as ze achterlaten. Ik hou jullie op de hoogte!
 
Ik ben ook erg benieuwd naar de resultaten van de test. Moet ik nog wat zakken gaan halen, of moet ik er gaan terugbrengen ;)
 
smeinkie zei:
Heb gisteren 2 zakken gehaald en wilde ze ook wel eens testen.

Ik heb de wsm 47 klaar gemaakt voor een run via de minion methode. Het eerste wat mij opvalt is dat de briketten erg groot zijn. Ook zijn veel briketten gebroken.



Half 10 heb ik een halve starter met hete briketten in de wsm gedaan. Ben nu erg benieuwd hoelang ze het volhouden, wat de temperatuur doet en hoeveel as ze achterlaten. Ik hou jullie op de hoogte!

Vuurtest? Of gaat er nog wat lekkers op
 
Dennis B zei:
smeinkie zei:
Heb gisteren 2 zakken gehaald en wilde ze ook wel eens testen.

Ik heb de wsm 47 klaar gemaakt voor een run via de minion methode. Het eerste wat mij opvalt is dat de briketten erg groot zijn. Ook zijn veel briketten gebroken.



Half 10 heb ik een halve starter met hete briketten in de wsm gedaan. Ben nu erg benieuwd hoelang ze het volhouden, wat de temperatuur doet en hoeveel as ze achterlaten. Ik hou jullie op de hoogte!

Vuurtest? Of gaat er nog wat lekkers op

Vandaag alleen een vuurtest B-) En ook meten een test om te kijken of ik de wsm onder controle kan krijgen. Dit is namelijk de eerste keer.
 
als ze goed zijn moet je zoveel mogelijk bijhalen want voor deze prijs zijn ze er maar 1 keer 
en dit kost Gamma dik geld
 
Het gaat hier erg goed. Ik probeer een temperatuur van ongeveer 120 graden aan te houden. Dat lukt wel erg gemakkelijk.

Ik weet niet of dat door de wsm komt of de briketten.

Zojuist even het luikje geopend. Het is niet makkelijk om te zien, maar het lijkt dat hij bijna 3/4 opgebrand is.
 
jackm zei:
en dit kost Gamma dik geld

Echt Jack? Ze bepalen toch zelf de prijs? Ik heb hier geen verstand van maar waarom zouden ze daar verlies op maken?
Start van het 'seizoen' lijkt mij een mooi moment om deze aan te bieden waarom zouden ze dat dan verliesgevend doen?
 
Ik heb 6 zakken gehaald voor in de UDS.

Deze weber cocos heeft 31000 kilojoules per kilo is ongeveer 7400 Kcal. (Omgerekend via google) Ter vergelijking; de ecobrasa's zijn 7200 Kcal per kilo volgens de doos. Ze zijn dus beter  :> :p
Ook de ecobrasa's bestaan voor tenminste 75% uit koolstof. In de weber zak staat bij mij een datum van 6-6-2015.

Volgens mij zegt het allemaal niet zoveel. Belangrijker is hoe ze in de praktijk zich verhouden tot de andere merken. Ik gebruik nu die duivelse briketten in de UDS. Ik vind die wel ok, dus als deze Webers er niet voor onder doen, dan is het echt een koopje!
 
Zo we zijn nu 10 uur verder en ik ben er wel even klaar mee :p :p

Vanochtend om ongeveer 10 uur was de wsm op temperatuur (115 graden), nu 10 uur later om 20:00 uur was de wsm nog steeds rond die temperatuur.

Het eindresultaat wat betreft mijn test op foto:



En dit bleef er na het schudden van de briketten over:



Mijn eindconclusie: de kokosbriketten van Weber hebben het deze run uitstekend gedaan. Ze zijn wat deze test betreft uitstekend geschikt voor low and slow. Deze run heeft 10 uur geduurd maar als ik kijk was er nog over was zou hij zeker nog een uur en misschien wel 2 meegegaan zijn.

Het nadeel wat ik nu kan zien is dat er een enorme hoeveelheid as achterblijft. Dit kan er voor zorgen dat het verstikkend kan gaan werken en je moeite hent om de temperatuur gelijk te houden.

Al met al, vind ik het goede brikketten die voor deze aanbieding zeker de moeite waard zijn om te halen. Ik ga morgen toch nog een paar zakken halen :p
 
Dank je voor het testen. Ik ga dan morgen ook nog maar wat zakken halen, ik heb nog nooit kokosbriketten voor een lagere prijs gezien. Om met de Albert Heijn te spreken: "Hamsteren!"
 
Of ze goed zijn weet ik nog niet, maar deze weber briketten ruften wel als je ze aansteekt!
Tenmiste, in vergelijking met bijvoorbeeld de Bast kokosbriketten, Hotdevil kokosbriketten en Flamy kokosbriketten...
 
dennis zei:
Of ze goed zijn weet ik nog niet, maar deze weber briketten ruften wel als je ze aansteekt!
Tenmiste, in vergelijking met bijvoorbeeld de Bast kokosbriketten, Hotdevil kokosbriketten en Flamy kokosbriketten...

je gaat ook de test doen?
 
Nou, naar aanleiding van de positieve berichten in dit topic had ik ook even twee zakken gehaald. Deze kwamen van bovenop de pallet, weinig kapotte briketten!
 
Terug
Bovenaan Onderaan